webForumDet fria alternativet

Windows felmeddelande

Windowsur Windows

1 svar · 322 visningar · startad av Jerpa

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag fortsatte i en tråd med stefan men tänkte att jag inte ska blanda in mina fel mer där.

Har fått in windows xp pro sp2 nu efter många om och men.

Under första installationen klgade den på att den inte kunde installera microsofts (tex) usb-drive, för den var inte licensiera till microsoft. Den sa alltså emot sig själv. Jag har tagfit kort på de flesta felmeddelande men provar utan dessa så länge.

Nu drog jag in grafikkortsskivan och får upp ett meddelande som lyder:

Det gick inte att spara alla data för filen C:\program\Delade filer\InstallShield\engine\6\Intel 32\Kernel.exe. Dess data har gått förlorade. Det här felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt eller på att en nätverksanslutning inte är giltig. Prova att spara den här filen någon annan stans

Vad är det här??? Har aldrig varit med om det förut.
Är det min HDD som spökar trots allt eller är det nåt minne, moderkort, processor... ja eller nåt annat? Jag har inte något internet eller nätverk än. Drog ur nätverkssladden innan installation så den är helt obunden till något.

Kan jag köra på som vanligt eller borde jag skaffa nåt nytt?

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Kan tillägga att jag får upp ett varningsmedelande vid klockan titt som tätt med en gul triangel som ofta säger att det inte går att spara alla data för filen C:\$Mft - följt av samma meddelande som ovan att jag borde spara den nån annan stans.

Just nu har jag en 250GB som hela windows ligger på bara för att.. för att få veta vad som spökar. Känns dumt att partitionera upp den nu o lägga in nåt och sen försvinner allt.

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.363dfaf6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)