Tja,
Finns det något sätt att starta ett program innan man kommer in i OS'et, för har en service jag vill starta så fort man slår på datorn, är detta möjligt om så hur fixar man det?
12 svar · 694 visningar · startad av Gimbo
Tja,
Finns det något sätt att starta ett program innan man kommer in i OS'et, för har en service jag vill starta så fort man slår på datorn, är detta möjligt om så hur fixar man det?
Ligger den som en service startas den väl automatiskt när windows startarom man har satt startmetod till automatisk?
nope den ligger inte som en service utan det är en exe fil som jag vill ska gå igång innan man ens kommer in i windows? så att det inte spelar någon roll vilket konto man loggar in med så ska den gå igång, har ett internetfik som jag måste fixa detta på.
ok, du skrev både problem och service i ditt första inlägg, var lite förvirrande.
Är det något program du själv har utvecklat?
annars kanske du kan titta närmare på detta http://www.codeproject.com/system/xyntservice.asp
nej det är inget jag har skrivit själv, är inte så duktig på programmering, utan det är ett program där jag kan hålla koll på alla mina burkar i lokalen, frinns det inget enkelt sätt att få ett program att startar så fort man bootar datorn?
Det ska väl gå med vanliga schemaläggaren att göra det du vill?
Kontrollpanelen->Schemalagda aktiviteter->Lägg till
Nästa->bläddra efter önskat program->"Varje gång datorn startas"
Vad jag vet ska detta fungera utan att man loggar in på ett speciellt konto...
funkar om man har olika windows konton, men vi har smartlaunch som "os" på våra burkar, och då fungerar det inte med schemaläggning, eftersom det bara att kommer gälla då det loggas in som admin, man måste antingen trycka in ngt i regedit eller någon service? har ni någon smidig variant?
Skapa en service mha av detta program kanske.
Gjorde en sökning på Google och hittade detta som första träff, dock aldrig testat själv.
Ett fulhack blir ju att sätta automatinloggning på burken och lägga in en genväg till programmet i autostart :D
Men att fixa till det som en service är ju snyggare :)
/r
Läste visst inte att du ville att den skulle starta innan inloggningen. *sorry*
tittade du på programmet jag länkade till?
The_Hulk, jag läste igenom det där o det e vad jag vill ha, men jag e inte så mycke av en programmerare så vet inte om jag kommer klara av att fixa det där... men ska kolla in det där firedeamon
Kommandot sc kan användas för att skapa och administrera tjänster.