webForumDet fria alternativet

Köra en fil minimerad

8 svar · 728 visningar · startad av Niklasson

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Jag har en .exe som går som schemalagd aktivitet varje timme i Windows XP på min arbetsdator.

Jag skulle vilja slippa se programmet köras varje gång. Går det på något sätt att köra det minimerat, eller kanske rent av helt utan att det syns?

Jag vet att det går att göra om man skapar en genväg till filen och ändrar egenskaperna på genvägen, men man kan ju inte lägga en genväg som schemalagd aktivitet.

Några tips?

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Nu är jag lite osäker, men vilken användare är det som exekverar körningen? Kanske ett annat konto än det du är inloggad med löser saken?

Jag kör på det enda kontot som finns på maskinen, administrationskontot..

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

start /min programmet.exe kör det minimerat.

KrikoMedlem sedan dec. 2006382 inlägg

Det spango skrev är bara att lägga i en .bat eller nåt sånt och sedan schemalägga.
Men jo, det går visst att schemalägga genvägar.

soopaflyMedlem sedan sep. 2006284 inlägg

Är du säker på att du fått med hela pathen till din genväg? Kolla under de avancerade egenskaperna för JOB-filen genom att dubbelklicka på den (bland dina schemalagda aktiviteter) och se om den har .lnk-ändelsen

Jag skapade en .bat och schemalade den istället för originalfilen. Fungerar bra, men promptfönstret syns i en millisekund. Får se om det blir för irriterande :)

Ang. att lägga till en genväg som aktivitet så när jag försöker så ändrar den sökväg automatiskt till originalfilens sökväg om jag försöker använda genvägen.

KrikoMedlem sedan dec. 2006382 inlägg

Schemaläggaren tyckte att jag inte borde göra så, men om jag ädnrade under "Egenskaper" så gick det kalasfint.

Strange, när jag skrev in sökvägen manuellt i egenskaperna så ändrades den automatiskt.

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)