webForumDet fria alternativet

Måste vara admin utan admin, eh.

4 svar · 535 visningar · startad av Troll

TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg

Hejsan!

Jag blev toksugen på att spela gamla spel och körde en räd efter abandonware och hittade några godbitar, för att få ljud till vissa så behövde man köra ett program som heter VMDSound så jag laddade ner det och skulle installera.

"You must be running as an Administrator to install VMDSound"

Grejen är den att jag nyss installerade om win98 på denna burk och har inte sett ett jota av någon admin-inställning. Har letat runt på nätet men hittar ingen lösning.

Testade även av någon anledning att köra windowsUpdate och fick då ett meddelande på sidan som förklarade att man måste vara inloggad som admin.

Hur ska jag bära mig åt för att lösa detta?

Grejen är den att jag inte behöver logga in eller så när jag startar upp så måste jag lägga till ett admin-konto eller liknande och isåfall hur?

Jag har inte behövt logga in förut och har använt windows update utan problem innan.

Är det verkligen ingen som minns hur man gör?

Vatos LocosMedlem sedan mars 20051 070 inlägg

Du borde väl kunna läggga till detta i Kontrollpanelen och under användarkonton, där skall Adminstratör, Gäst och ditt vanliga inloggskonto ligga.

1. Så antingen så uppdaterar du ditt konto med Lokala adminstratörsrättigheter.
2. Sätter ett lösenord på Adminstratör - startar om och sedan loggar in, detta under förutsättning att du kan lösenordet som angavs vid installation, men om du inte har angett något så borde det inte vara några problem.

Jo jag tycker ju att det borde vara så men det finns ingen sådan flik under Användare eller Lösenord :/

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)