LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg Av någon konstig anledning visas inte mitt skrivbord på datorn, utan det som syns är vad som ser ut att vara ett explorerfält fast skrivbordet. svårt att förklara, samt när jag klickar på start och går vidare till program och sedan väljer något program att starta så händer det ingenting...
<http://member.webforum.nu/9727/screenshot.JPG>
RifflesMedlem sedan juni 2000974 inlägg Prova med att starta om datorn.¨
Kan vara att du har för lite minne i datorn och den har problem med att uppdatera dina fönster och program.
LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg Har testat det, men det funkar inte, ska lägga upp en ny screenshot ska du se vad konstigt det ser ut... om ett par minuter =)
LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg matlinMedlem sedan okt. 2006224 inlägg Försök backa i huvudet vad för något du gjort på datorn sen du senast startade om den, brukar jag göra för att komma på vad felet kan vara eller var det kommer ifrån.
Har du installerat något program? Misstänksamt program?
Besökt någon misstänk hemsida? - Tänker på det vanliga som spyware o.s.v.
Kommer man inte på något direkt så är det felsöka som gäller :) Vanligaste problemet idag är väl spyware eller virus av något slag. Annat kan det vara som Riffles säger, minneproblem, starta om datorn och/eller installera en minnesrensare.
*Edit, ser utan tvekan ut som något minnesproblem. Är datorn allmänt seg? Kan du se i Task Manager/Aktivitetshanteraren under Performance tabben om du har något som går "i taket"?
LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg Har kollat spyware, och jag har inte installerat något misstänksamt program. Det konstiga är att man kan klicka på länkarna till vänster, typ "Mina dokument", "Mina nätverksplatser" etc. vill inte formatera :(
matlinMedlem sedan okt. 2006224 inlägg Formatering ska det förhoppningsvis inte behöva komma till.
Uppdaterat grafikkortets drivrutiner på sistonde? Prova det annars...
provat starta vanliga windows shellet? iställetför det där OsX liknade?
LisaMMedlem sedan dec. 200533 inlägg Detta hände innan OsX grejen =)
Ger upp snart, ska formatera ikväll :(
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Su har installerat ett annat shell än Explorer.
Sluta ladda ner massa Vista/OSX thems o liknande,