Hej jag åkte på det vidriga msn viruset där man får ett medelande från någon med viruset.. medelandet löd: "lol check :P" följt av länken.
När man installerar det länken skickar en till börjar viruset skicka samma medelande som viruset kom med till alla som är online i ens msn.
Jag stängde av datorn, avinstallerade msn och installerade det sedan igen. Det enda problemet jag har nu är att internet explorer öppnas och föröker öppna en sida som jag antar kommer återinstallera viruset så det stänger jag så snart den ploppar upp, innan den hunnit ladda sidan. Jag antar att Nod32 lyckades förhindra den värsta skadan?
De som fick viruset av mig har dock fått större problem med att filer ej går att ta bort, datorn blivit långsam och dyligt. Detta oroar mig eftersom det då kanske finns något mer hos mig?
Någon som vet hur jag gör för att internet sidan ej ska öppnas automatiskt vid uppstart och så skulle jag uppskatta om någon kunde ta en titt på min logfil från hijackthis.
Tack på förhand
Måste tillägga att personen som viruset kom ifrån brukar skämt skriva lol och skicka roliga länkar som resulterade till att jag öppnade länken.