webForumDet fria alternativet

Viloläge och Vilaknapp

Windowsur Windows

5 svar · 1 138 visningar · startad av stork

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Hur tar man egentligen sig upp ur viloläge när man råkar trycka på den knappen på tangentbordet. Jag har lyckats att ta mig ut ur det någongång då jag i ren förtvivlan och desperation har tryckt på alla knappar som finns. Men jag vet ju inte vad jag tryckte på.

Vet någon detta så är jag tacksam för jag trycker på den väldigt ofta. Egentligen bara för att den ska vara förinställd på att stänga av datorn, men den inställningen verkar inte följa med på skivan när man gör en ghostdisk.

tacksam för svar.

SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg

Knappen på chassit? Den tar dig ur många jobbiga lägen - i vått och torrt! :) Jag menar då On(/off)-knappen och inte reset, den är värd sin vikt i guld i många andra lägen...

Ett tips är ju annars att ta bort knappen från tangentbordet så får du svårare att pricka den.

storkMedlem sedan juni 2001239 inlägg

Hej

Jag menade vila-knappen på tangentbordet. När den trycks in försätts datorn i viloläge och det mest logiska borde ju vara att trycka på den igen när man ska arbeta. Men det fungerar ju inte på microsofts tangentbord.

oskarsMedlem sedan nov. 20051 317 inlägg

Är tangentbordet trådlöst? I så fall funkar ju inte tangentbordet när datorn är i viloläge.. så du måste trycka på ON-knappen på datorn för att få igång datorn igen!

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag har sett att det ibland går att ställa in i BIOS vilken knapp man ska använda för att väcka datorn ur vänteläge. F1 tror jag det var på min dator. Knappen skulle hållas inne en sekund eller två.

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Javisst... det borde ju gå att ändra vad för funktion den knappen skall ha. Kanske det går i Windows annars?!

128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)