webForumDet fria alternativet

Trådlöst nätverk

3 svar · 326 visningar · startad av caze

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Just nu finns det ett program som hanterar det trådlösa i flickvännens dator istället för att windows egna hanterare gör det. Jag förstår mig inte alls på det här programmet då det endast verkar fungera att skapa nätverk mellan datorer och inte ta del av det som redan finns och därmed kunna använda Internet.

Kan man kort sagt stänga av det här andra programmet så att man endast använder windows egna trådlösa inställningar och hanterare eller vad man ska kalla det? Kan alltså inte söka efter trådlösa nätverk pga det här programmet.

Tack på förhand!

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det brukar hänga ihop med drivrutinen. Avinstallera hela kortet, med drivrutin och allt. Installera därefter om kortet men använd inte kortets eget installationsprogram för drivrutinen. Kör istället genom enhetshanteraren, leta rätt på det kort som får det härliga gula frågetecknet på sig och välj "uppdatera drivrutin".

cazeMedlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Det känns lite komplicerat, speciellt nu när windows är historia för mig.

Kan jag göra detta utan aktuella drivrutiner på skiva och så eftersom jag inte har det. Hennes datagrejer ligger i en låda och jag har ingen aning, får isåfall kolla med henne. Man ska alltså kunna installera drivrutiner genom enhetshanteraren? Hur och var hittar jag det gula frågetecknet.

M@gnusMedlem sedan jan. 20061 808 inlägg

Start/Settings/Control Panel, klicka på ikonen system, välj fliken Hardware och sedan Device manager.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c2d75422
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)