webForumDet fria alternativet

Kan jag ta bort $NtUninstallKB884575$?

Windowsur Windows

5 svar · 537 visningar · startad av Oputres

OputresMedlem sedan feb. 2004333 inlägg

Allå!

Under Windowsmappen har jag en rad mappar som heter ungefär $NtUninstallKB884575$. Kan jag ta bort dessa? De tar upp över 300 mb. Jag antar att det är Windows Update som lämnar massa återkallningspunkter eller något liknande.

Om jag kan ta bort dem, är det bara att markera och radera eller måste man gå via kontrollpanelen för att göra det hela på ett korrekt sätt?

CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Du kan ta bort dessa. Markera och radera. Har själv frågat samma sak tidigare på detta forum.

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Gäller det även tex. $NtServicePackUninstall$, $hf_mig$

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Man bör ha en sak i åtanke och det är att man genom att ta bort dessa också omöjliggör en återgång till hur det var innan dessa uppdateringar installerades. Kommer du aldrig att behöva avinstallera dem, så är det bara att ta bort.

Dessa kataloger innehåller helt enkelt kopior av de filer de ersatte när de installerades.

JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg

Kan i sammanhanget rekommendera CCleaner (http://www.ccleaner.com/).

Plockar bort temporära filer, det som nämnts ovan, och städar även registret efter genvägar som inte behövs.

JaktJanneMedlem sedan feb. 20001 507 inlägg

legis skrev:

Man bör ha en sak i åtanke och det är att man genom att ta bort dessa också omöjliggör en återgång till hur det var innan dessa uppdateringar installerades. Kommer du aldrig att behöva avinstallera dem, så är det bara att ta bort.

Dessa kataloger innehåller helt enkelt kopior av de filer de ersatte när de installerades.

Känner inte att jag har behov av dom men de 700 Mb som blir ledigt är till mer nytta.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)