webForumDet fria alternativet

Behöver bra argument för Windows

3 svar · 348 visningar · startad av Danne V

Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Hej,

Ledsen för luddig rubrik. Visste inte hur jag skulle göra den kortare men ändå begriplig. Och medan jag ändå är igång och ber om ursäkt, så vill jag göra det om inlägget är postat i alldeles galet forum. Kom inte på nåt bättre ställe bara. Åsså ber jag om ursäkt om man inte får/bör fråga sånt här alls. Jag vill samtidigt ta på mig skulden för det taskiga vädret på sistone.... :)

Jo, jag har en webb-butik där jag säljer t-shirts. En avdelning handlar om datorer. Eftersom jag använt Mac i 15 år (men har en PC också som ungarna och frugan använder), så blev det bara motiv om Mac med några provocerande texter om PC. Jag ska självklart be om ursäkt för det också.

Jag deltar alltså inte i OS-kriget. Har aldrig brytt mig, lika lite som jag bryr mig om vad t.ex. andra äter. Var och en gör vad man vill och ingen är sämre eller bättre för det.

Men jag behöver några bra idéer för PC-ägare. Texter eller bilder eller nåt som PC-ägare garvar åt men som får Mac-ägare att grina. Jag kommer bara inte på något eftersom jag inte håller kollen. Tänkte på den där filmen med killen som visar hur bakvänt Mac jobbar, och som slutar med "Crash different". Men det syftar väl på gamla Mac OS 9 som ju krashade 5-10 ggr/dag i normalfall - inte OS X som funnits någar år....

Så alltså, om ni kan tipsa om kul idéer för motiv till t-shirts för PC/Win eller PC/Unix eller Solaris, så skulle det vara MYCKET uppskattat!

Jag ber om ursäkt för att ha uppehållit er så här länge.... ;)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Tack för ett mycket informativt inlägg.
Själv har jag alltid hävdat att Mac är till för de som inte kan skriva (på ett tangentbord) och inte läsa (bara titta på bilder)
Men efter att ha kört igenom Vista ser jag att alla har samma förutsättningar.
Vad är godast?
Äpplen eller Päron!

NephMedlem sedan apr. 200349 inlägg

För ideér på tröj tryck, spana på http://www.thinkgeek.com/tshirts/ , dom har det mesta i nördia tröjor

OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg

PC - "Take a walk on the wild side".

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)