webForumDet fria alternativet

Problem med installationer, uppstart...

1 svar · 313 visningar · startad av Coccozz

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Hej!
Som titeln lyder så har jag på senare märkt att jag har lite problem med att installera program, installationerna bara hänger sig mitt i. Går en bit och sedan händer inget. Allt annat fungerar bra, man kan inte se att installationen hängt sig men den kommer ingenstans. Ibland kan man låta det stå någon timme och så är det installerat när man kommer tillbaka. Ibland hjälper inte detta heller.
Ett annat problem är fördröjd uppstart av XP. Man loggar in och får sedan bara upp bakgrundsbilden, inte startmenyn, inte skrivbordsikonerna. Går flera minuter innan resten kommer upp. Kan dock starta program via aktivitetshanteraren.
Bägge problemen inträffar sporadiskt och finns kvar trots ominstallation, om än i mildrad form. Kan det vara hårdvarurelaterat eller är det bara att installera om igen? Har tidigare varit lite bråk med den nya HDDn och Windows vid installationen, fick skriva nya nollor till disken. Western Digitals egna diagnostiksprogram säger dock att disken mår bra...

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Hört av mig till supporten på db.com eftersom disken även tappade partitioner och dylik data vid ominstallation av Windows varpå han bad mig att installera om nVidias drivisar och välja bort IDE SW och Network Manager drivarna då dessa tidigare ställt till det en hel del för flera.
Återkommer när jag vet om detta hjälpt eller inte.

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b943c234
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)