:(
Får meddelande enligt bifogad bild när jag försöker starta ett program som ligger på vår server.
Genvägen till det ligger lokalt på datorn...
Hur gör jag för att ändra på detta?
Mvh
Henrik
18 svar · 610 visningar · startad av devotion
:(
Får meddelande enligt bifogad bild när jag försöker starta ett program som ligger på vår server.
Genvägen till det ligger lokalt på datorn...
Hur gör jag för att ändra på detta?
Mvh
Henrik
Har du kollat egenskaperna på filen (exe-filen) på servern och valt Unblock på den?
Ska kolla! :)
luna skrev:
Har du kollat egenskaperna på filen (exe-filen) på servern och valt Unblock på den?
Det där får du nog förklara lite bättre.. Hittar ingen sådan inställning...??
Mvh
Henrik
Se bifogad bild.
Ser du någon inställning som detta på filen (alltså inte genvägen)?
Googlade lite och fann en lösning som inte är den bästa i världen... men ändå...
http://www.annoyances.org/exec/forum/winvista/1151260847
Ovan länk beskriver Vista, men gäller även för Windows XP SP2.
Att tänka på är att Windows inte kommer att visa den varningen för några exe-filer i framtiden. Som jag förstått det så är det den enda skillnaden.
Windows kommer visa varningen från filer från Internet som jag förstod det....
Okej, den lösningen fungerar ju.. Men det känns inte helt hundra tycker jag... Ja menar att ha program på nätverkssökvägar är ju inget nytt... Finns det verkligen ingen annan inställning att göra...???
Mvh
Henrik
du kan inte lägga till "länken" i trusted sites?
Testade Lunas förslag och det funkade finfint... PÅ servern iaf... undrar om det funkar på klienterna... *testar*
Mvh
Henrik
Hmmm.. måste man göra det på allla klienter... kan man inte göra EN inställning på servern som slår igenom på hela domänen?
Någon som vet?
mvh
Henrik
Ett sätt att förhindra att varningen försvinner för alla exe-filer är att istället för att ange *.exe så kan du ange exakt vad exe-filen måste heta... i ditt fall Uppdrag NU Pro Desktop.exe.
Hur man skulle kunna göra för att göra inställningarna på servern vet jag dessvärre inte :(
group policys borde du kunna fixa det med om du har ett domän
Utförlig White paper för GPO (win2000 i detta fallet)
http://download.microsoft.com/download/5/2/f/52f3dbd6-2864-4d97-8792-276544ad6426/grouppolwp.doc
Finns ju även för W2K3 server, bara att söka på microsofts hemsida.
Hinner tyvärr inte ge mer utförligt svar just nu, får se om jag hinner imorgon på jobbet.
Lycka till så länge