aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg I våras bytte jag ut min gamla Win98 dator mot en ny med WinXP. Ett oerhört irriterande problem som uppstod direkt och som jag inte lyckats lösa är att ibland - rent av oftast - när jag öppnar en mapp med bilder, så får jag ett felmeddelande om att något försöker skriva till otillåtet minne. De bilder det rör sig om ligger visserligen inte i Mina Bilder-mappen utan under andra, mer relevanta, vanliga mappar.
Jag har kört såväl antivirus- som spywaretester på hela datorn, inget hittas! En av de mappar som drabbas innehåller till 100% bilder som jag gjort själv.
Kan man inte ha Bilder utanför Mina Bilder-mappen? Eftersom Explorer fastnar, skickar felrapport till MS och stängs när jag försöker öppna mapparna, hur ska jag bära mig åt för att flytta på bilderna? Några tips om vad som kan vara fel och vad jag gör åt det? :q Tacksam för alla tips...
Jag gissar vilt på att du har listat bilderna som "Miniatyrer"? Testa därför att visa filerna som "Detaljerad lista", eller annan listning utan förhandsgranskning av filerna.
Detta är det första jag kan komma på rent spontant. Verkar som att Windows XP kan strula lite med lista filer som "Miniatyrer" ibland...
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg
TheMagnus skrev:
Jag gissar vilt på att du har listat bilderna som "Miniatyrer"? Testa därför att visa filerna som "Detaljerad lista", eller annan listning utan förhandsgranskning av filerna.
Detta är det första jag kan komma på rent spontant. Verkar som att Windows XP kan strula lite med lista filer som "Miniatyrer" ibland...
Låter rimligt. Hur gör jag rent konkret för att ställa om denna visning utan att öppna mappen? Det är tveksamt att jag hinner ställa om innan felmeddelandet kommer nämligen... Visserligen går det inte alltid lika snabbt, men ändå... Det vore bra om man kunde fixa det utifrån.
Öppna valfri mapp som då inte innehåller några bilder
Gör inställningarna för att lista filer som "Detaljerad lista"
Gå in i menyn Verktyg -> Mappalternativ... och välj där fliken Visning
Klicka på knappen "använd i alla mappar"
Klicka på Ja när du ska verifiera inställningarna
Starta om datorn och det ska vara klart. :bire
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Jag gjorde så, startade om och gick in igen... Resultatet kan beskådas nedan. x(
Meddelandet kom när de flesta eller alla bilder fanns listade som filer.