webForumDet fria alternativet

Problem med Windows update

2 svar · 480 visningar · startad av anno

annoMedlem sedan nov. 2000196 inlägg

Jag har precis installerat om min dator med Windows XP med SP2. Men nu när jag försöker köra Windows Update så fungerar det inte.

Surfar jag in på http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/ och klickar på Express eller Custom så står den bara och tuggar. Till slut så går svchost.exe upp på 100% och sen ligger den och kör på det vilket gör att jag får döda den processen.

Likadant om jag försöker sätta på Automatic Updates på något annat än Turn off Automatic Updates så går svchost.exe igång och kör på 100%.

Vet någon hur jag kommer runt detta? Vill gärna få ner uppdateringarna till min dator. Har inte installerat något annat än drivrutiner och F-Secure Internet Security och det spelar ingen roll om jag stänger av F-Secure, det blir samma resultat.

JymdisMedlem sedan mars 20015 637 inlägg

Jag har exakt samma problem på två datorer, dels en nyinstallerad och en som får problemet när automatic updates körs.

Jag har inte F-secure och den nyinstallerade var helt rent, gick in och tog Windows update direkt.

Min lösning var att vänta grymt länge på att den skulle uppdatera sig, sen fungera det...

annoMedlem sedan nov. 2000196 inlägg

Härligt, det var tydligen som sagt bara tålamod som saknades. Det tog ett bra tag innan sidan laddat klart och datorn fick jobba hårt ett tag men när jag sedan fått ner alla uppdateringar så fungerade det som vanligt.

Tack.

123 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)