webForumDet fria alternativet

Installation av 2003 på scsii utan floppy

Windows

2 svar · 471 visningar · startad av rincewind

Medlem sedan nov. 2003104 inlägg
Frågan#1

Hej,

Har ett problem på jobbet som jag suttit och grubblat på endel och sitter rejält fast.=)

Jag har en HP Proliant Server som jag försöker installera windows 2003 på.
Problemet är att det är en 1u hög enhet där jag ska ha 2 st SCSI hårdiskar i. Dvs det e slut på plats så inga andra hårdiskar får plats. Så installationen måste ske på SCSI hårdiskarna.

När jag startar installationen av windows 2003 så säger den - "Press F6 to load 3:rd party devices" eller något liknande och jag trycker så.
Där står det sedan efter en stund press S to load from external devices så jag trycker så.

Då säger den - Cannot find the device A: ... Och det e inte konstigt då det inte finns någon floppy i datorn och inte en kontakt på moderkortet för att sätta dit en floppy med.
Gah! Någon som vet hur jag ska få installationen att hamna på SCSI hårdiskarna om jag inta har en floppy och windows inte defualt känner igen SCSI kortet..

Någon som vet?
Tacksam för svar
-- Rincewind

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Finns det USB på burken så kan du prova att ansluta en USB-floppy.

Annars kan man använda nLite för att lägga in scsi-drivrutinerna på W2K3 CD'n.

http://www.nliteos.com/index.html

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Med HP-servern borde en smart start-skiva ha levererats. Använd den istället för att installera servern. Då blir det rätt från början. :)

För övrigt borde det finnas möjlighet att ansluta floppy till den modellen - dock inte en vanlig floppy utan en anpassad till serien. HP ProLiant DL 360?

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)