webForumDet fria alternativet

Växla till klassiskt läge

Windows

5 svar · 857 visningar · startad av sadsmile

Medlem sedan jan. 2002177 inlägg
Frågan#1

Hej där

Jag kör XP Home och skulle nyligen in i kontrollpanelen för att ändra lite. Upptäckte då att "Växla till klassiskt läge" saknades.

Hur kan den försvinna? Kan det vara något tweak som har gjort det?

Och framför allt - Går det att få tillbaka funktionen, utan att installera om windows.

Kör förresten med ett administrationskonto.

Anders

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg
Medlem sedan juni 20062 inlägg

Växla till klassiskt läge via kontrollpanelen :q
Det kan iaf inte jag göra...
Under "Egenskaper för bildskärm", fliken Teman, kan man välja Windows klassisk om det är det du menar.
Om det är Klassisk Start-meny du är ute efter, så hittar man den genom att högerklicka på aktivitetsfältet och välja egenskaper, fliken Start-menyn.

Eva... Det är klassiska läget av kontrollpanelen i XP jag vill åt och inte kommer åt. Alltså inte något klassiskt tema av något slag. Att ändra till klassiskt läge av kontrollpanelen i XP gör att man kommer åt fler inställningar.

Fast vem vet, det går kanske att komma åt det hela via den vägen du beskriver.

Emission...tack för länken, skall kolla.

Jag har tillfälligt löst det hela genom att skapa en ny användare och där fungerade det smärtfritt och det ser ut som jag kan göra det jag vill ha gjort via den vägen.

Medlem sedan juni 20062 inlägg

Ok, jag förstår vad du är ute efter. Har själv för länge sedan tagit bort den funktionen esom jag valt att "justera för bästa prestanda" i Systemegenskaper, Avancerat, Prestanda. Om man där väljer "Justera för bästa utseende" så finns möjligheten i kontrollpanelen att växla till klassisk.

Eva, det löste problemet. I allafall delvis.

Funktionen att förr att kunna växla mellan XP-läget och klassiskt läge är fortfarande borta men på ditt sätt så går det i allafall att komma åt det klassiska.

Tack

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)