Kan detta ha något att göra med de varma sommar dagar vi blivit välsignade med på sistone? och då kankse att datorn stått framme i solen?
Eller är detta bara ännu ett av Windows underbara buggar ( a lá blue screen :D ) ?
MVH AUXE
4 svar · 369 visningar · startad av Auxe
Hej hallå!
Jag har (bla) en Dell Inspirion 6000 (laptop) med XP pro Sp2 på...
Denna har fungerat fin fint i något år nu fram till i går då det hände någe väldans skumt..
När jag startar datorn så är den segare en sirap (har annars alltid flytigt väldigt fint) !! Vi tillfället hade jag kompositkabel kopplad till en påslagen tv och undrade om detta kanske hade påverkat på någe vänster...
Jag provade att koppla loss detta och starta igen men med samma resultat!
Efter några försök till så var den helt plötsligt "tillbax" och fungerade fin fint!
Jag scannade igenom efter adware och virus etc... samt rensade lite allmänt, Men jag stötte inte på något självklart svar på gåtan! (inge virus med andra ord)
Min fråga är nu!
vad 17 var det? :D är det XP eller datorn i sig som strulade?
Det kanske tåls att nämna att jag inte hade använt denna burk på 4-5 dagar (vilket iofs inte bör spela någon roll, men nu nämner jag allt för säkerhets skull!)
MYCKET TACKSAM FÖR SVAR! :D
// AUXE!
Kan detta ha något att göra med de varma sommar dagar vi blivit välsignade med på sistone? och då kankse att datorn stått framme i solen?
Eller är detta bara ännu ett av Windows underbara buggar ( a lá blue screen :D ) ?
MVH AUXE
"felet" är ju inte direkt svårt att återskapa, tryck in kompositkabel igen och starta om, går det lika segt då så vet du ju vad det beror på...
Ojsan! sorry såg att jag missade att skriva det.. Jag gjorde på det viset igår och med samma TOK-SEGA resultat dock så fungerade datorn fint igen när jag provade samma visa idag! :D ?? (återskapade "felet" vill säga..)
Min fruktansvärt okvalificerade gissning är nog ändå att det har med tv-outen att göra ..
var bara tvungen att kolla med er här på wF, om det nu skulle vara någe super vanligt som bara JAG lyckats undgå.
// Auxe
Jag förstår varför jag inte får några svar .... :D haha men va fan man måste juh kolla ... Med lite flax så hade någon "komposit-geek" leverat lösningen på alla mina bekymmer!
Låter denna lilla goding smälta i solen en stund till innan jag "stänger" tråden
// Auxe