huggerFantaMedlem sedan okt. 2002365 inlägg
Hej!
Jag har fått en gamal bärbar dator i mina händer, som ägaren vill ha windows 98 installerat på, vilket jag förstår. Datorn är av äldre modell och inte så snabb.
Problemet jag har är att jag inte vet hur jag skall installera operativsystemet eftersom diskett- och CD station är två lösa enheter som inte kan köras samtidigt. Någon som vet hur man går tillväga för att installera windows 98 på en sån burk?
Har inte testat om man kan byta diskett- och CD-station under gång, dvs starta upp på en bootdiskett och sen byta och stoppa i CD-spelaren utan att starta om datorn!!!
The_HulkMedlem sedan juni 20031 937 inlägg
Du behöver ingen diskett för att installera windows 98. de skivorna ska vara bootbara.
annars får du skaffa en bootbar CD så ska det inte vara några problem.
Tror du kan hitta bootdisk här: http://www.bootdisk.com/
albaxMedlem sedan juli 200523 inlägg
Kan du inte boota från cd?
Annars får du väl starta med en startdiskett och kopiera över dess inehåll till hårddisken, stänga av och byta till cd-enheten, och därefter boota från hårddisken och köra innehållet på cdn.
huggerFantaMedlem sedan okt. 2002365 inlägg
OK! Jag får helt enkelt testa mig fram till en lösning!
Jag hoppas att Windows 98 är bootbar, annars letar jag reda på en Boot CD istället då!
maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg
annnars brukar det finnas med en kabel så du kan ansluta floppyn via en kabek bakpå datorn