IDG hade en nyhet idag om att vista ska komma i en publik beta för alla att ladda ner.
Hur stabil är den betan som kommer?
Bör man testa den om man vill leka runt lite?
Hur funkar de gamla xp-programmen?
Stöds IIS?
Nån som kör Vista?
16 svar · 896 visningar · startad av magnusfeldth
IDG hade en nyhet idag om att vista ska komma i en publik beta för alla att ladda ner.
Hur stabil är den betan som kommer?
Bör man testa den om man vill leka runt lite?
Hur funkar de gamla xp-programmen?
Stöds IIS?
Nån som kör Vista?
Stabil gissningsvis. Men inte lika stabil som XP, än. Vänta dig vissa drivrutinproblem och problem med applikationer som inte gillar Vistas nya säkerhetsmodell.
Testa? Jag hade inte gjort det på min huvuddator, men har du någon bärbar eller så som du inte är sjukt beroende av så hade jag slängt in den där.
Vissa program fungerar, vissa inte. Finns dock kompibalitetsläge som ska fixa det mesta.
IIS ska finnas i Vista, vet dock inte om det är med i beta 2.
Flyttas från Operativsystem & Program - Övrigt..
Windows Vista Beta 2 är enbart tillgänglig för utvecklare och IT-proffs med MSDN och Technet abbonemang än så länge. Men den kommer att bli tillgänlig för andra It-proffs och nyfikna inom någon vecka.
IDG missar lätt info när de ska rapportera nyheter, de tar bara den bästa biten.
Nja, det står allt på IDG att det inte är tillgängligt än för publiken, men deras rubrik fick mig faktiskt först att tro att det var tillgängligt redan nu.
magnusfeldth skrev:
Nja, det står allt på IDG att det inte är tillgängligt än för publiken, men deras rubrik fick mig faktiskt först att tro att det var tillgängligt redan nu.
mm.. börjar tror de köpt in någon rubrik sättare från aftonbladet :l
MSDN och Technet abbonemang, vad krävs för ett sådant igentligen?
Köpa Visual Studio?
Sjodahl skrev:
MSDN och Technet abbonemang, vad krävs för ett sådant igentligen?
$$$ ;)
Borde inte vara några problem att slänga in Vista Beta 2 som en Virtual PC-installation va?
Går utmärkt att köra virtuellt. Kolla Johans beskrivning i hans blogg.
Lasp skrev:
Kolla Johans beskrivning i hans blogg.
Är det självklart att man ska känna till denne Johan? Namnet är ju inte helt ovanligt. :OO
Jag ber om ursäkt. Det är ju flera som kan detta med Windows i detta långa land ;-)
Kolla in detta
http://blogs.msdn.com/johanl/search.aspx?q=vista+virtuell&p=1
Om du spelar; punkbuster stöder inte vista, du får en kick för gamehook.
Installerar beta 2 nu i Virtual PC, irriterande långsam installation.
Jag har skapat virtuella hårddisken på en separat disk som inte innehåller något annat, har gett den 1 GB ram och DVD:n körs via Nero Imagedrive. Den har hållt på i 2 timmar nästan...
Hmm måste vara fel någonstans...
se till att den är markerad hela tiden med... Eller fönstret aktivt, fått för mig att det gör skillnad ;)
Kommer seglandes i ett piratskepp i en bukt nära dig.
Reefer skrev:
Kommer seglandes i ett piratskepp i en bukt nära dig.
Om man inte har tillgång till MSDN Downloads :e
Empower programmet har många fördelar :birp
Mycket konstigt, lyckades efter mycket om och men att installera Vista i Virtual PC 2004 men Virtual PC drar 100% CPU när jag har igång det med Vista upstartat och allt går vääääldigt segt.