apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Formaterade min hårddisk (den partion XP låg på) och installerade om XP på min dator. Nu när jag startar upp finns det 2 versioner av XP på min dator och jag måste välja vid uppstarten - hur får jag bort detta??? En kompis hade haft samma problem och han sa att det inte hjälpte att bara formatera om o lägga in på nytt.
Tacksam för hjälp.
The_HulkMedlem sedan juni 20031 837 inlägg Du har en fil som hete BOOT.INI, oftast ligger den under C:
Tänk på att du måste visa dolda filer samt även visa systemfiler.
I den har ud säkert fått dubbla uppsättningar.
Så här ser min BOOT.INI ut
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Hiitar inte den filen - har sökt igenom datorn, även efter dolda filer.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Win - Pause
Fliken Advanced
Settings for Startup and Recovery
Edit
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg
apansson skrev:
Hiitar inte den filen - har sökt igenom datorn, även efter dolda filer.
Kryssa även ur "Hide protected operating system files"
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Känner mig lite smådum - men måste fråga. Win pause???
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg japp "windows knappen" + "knappen Pause/Break"
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Har hittat boot filen nu - men det är bara en på datorn.
[boot loader]
timeout=30
default=signature(ce36ce36)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
signature(ce36ce36)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Så jag vet ej vad jag ska göra nu.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Så här ser min ut:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Vet du inte vilken du skall tabort så testa att byta namn på en av den och se vilken det är du använder.
Men skulle gissa på att det är denna rad som skall bort:
apanssonMedlem sedan okt. 2002178 inlägg Funkar perfekt nu - tack för hjälpen. :birp
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Glöm inte markera tråden som löst!