Hej
Jag behöver sätta upp en speglad disk i en dator. Jag har tidigare enbart arbetat med hårdvarubaserad raid så det är första gången jag provar på XP-gränssnittet.
Jag labbade runt lite och fick till det så att "disk A, Partition 1" speglas till disk B, Partition 1" och "disk A, Partition 2" speglas till "disk B, partition 2".
Det fungerar antagligen men det kändes lite märkligt att jag inte fann något sätt att spegla "disk A" till "disk B" utan att ta hänsyn till partitionerna.
Finns det något lämpligare sätt att sätta upp spegeln på? :stud
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Många mjukvaruspeglingar sker bara på partitionsnivå och inte på disknivå, varför vet jag inte men kanske pga att det är enklare att implementera.
Tack GunnarD,
Ok då vet jag. Jag var bara inte van att det fungerar så.
Förstår faktiskt inte logiken med det riktigt.
:)
Mvh
Mattias
PS fann precis:
How to mirror the system and boot partition (RAID1) in Windows Server 2003
http://support.microsoft.com/kb/323432
Troubleshooting
After you upgrade a basic disk to a dynamic disk, any existing partitions on the basic disk become (dynamic) simple volumes. You cannot change the dynamic volumes back to partitions.
A dynamic disk cannot contain partitions or logical drives, nor can it be accessed by MS-DOS or by any Windows operating systems other than Windows Server 2003.
DS