Hejsan!
Jag skall försöka förklara mitt problem ordentligt. Jag är trött på att inte få ordentlig hjälp och kunna lösa mitt dataproblem.
Jag har lagt in mängder med frågor och förklaringar av detta i olika dataforum och fått bra hjälp men jag har ändå inte lyckats lösa mitt problem.
Datorn fungerade perfekt fram till jul ungefär då det började strula en del. Men det löste sig efter ett tag (trodde jag).
Sedan återkom blåskärmar, svart skärm och frysningar allt oftare. Detta i samband med att jag bytte fläktar i datorn för att få den tystare. Jag har kollat temperaturen och är säker på att det inte är någon ovanlig temp i datorn.
Jag får blåskärm som säger PAGE_FAULT_NONPAGED_AREA
Vad jag förstått så kan detta bero på massor... Det kan bero på ett skadat minne eller hårddisk eller någon form av skada på drivrutin. Men eftersom jag har ominstallerat och formaterat datorn problemet kvarstår så känns det som om att mjukvara är uteslutet, eller?
Hur gör jag för att veta ifalld et är minne eller hårddisk som är problemet?
Jag är väldigt ledsen över att en så pass ny dator krånglar så mycket som den gör och jag vill verkligen ha en stabil och fungerande dator. Jag la ut mycket pengar på den här och är väldigt intresserad av att laga den och få det att fungera.
Någon som kan hjälpa mig och hitta rätt problem? Jag skulle gärna uppskatta mailkontakt då det känns mer seriöst än att skriva i något forum eftersom det har jag prövat och än har jag inte lyckats felsöka med hjälp av det.
jag kör windows xp home
menar du byta till en annan xp version eller byta os helt och hållet?
kan inget annat os än windows så helst vill jag inte byta os
finns det inget jag kan göra för att slippa dessa blåskärmar, låsningar, svart skärm m.m.??
är väldigt desperat på hjälp!!
jag är ren nybörjare och behöver väl beskrivet vad jag kan göra!!
snälla hjälp!
Hursomhelst så har det något med minneshanteringen att göra. Antingen är det OS/arbetsminnet(RAM)/hårddisken. Förmodligen i den ordningen, skulle jag iallafall felsöka.
Kör med en minnesmodul i taget och se om det blir bättre. Inte särskilt troligt att båda modulerna är trasiga.
E-postkonversation lär knappast hjälpa bättre än ett öppet forum där flera kan lämna idéer. Får du inte ordning på datorn på egen hand rekommenderar jag att du anlitar någon som kan hjälpa dig.
Hmm, var god att ändra din fina Min_dator.doc till några länkar som alla kan se. Även om jag har word här, blir det rätt jobbigt att starta word för att trycka på lite länkar =).
Åter till ämnet. Jo hejsvejs vad fel som fångas, förresten hur går det med att försöka med en annan version av windows xp.
Inte för att låta kritisk men, på det du skriver låter endast som du försöker boota windows igen och igen. Så fort du får ett nytt fel, skriv vad du ändrat/gjort, annars blir det väldans svårt för någon att hjälpa dig.
jag vet inte riktigt vad jag hr gjort. jag har nyligen formaterat och alla fel jag skrivit ovan är efter formateringen.
jag har prövat att köra med en minnes sticka i taget och ändå finns problemen kvar
mina problem är väldigt oregelbundna. ibland kan datorn fungera utan problem en hel dag med spel och film och andra pgrogram igång. men ibland är det till ohc med problem att starta upp, jag får ingen bild, datorn piper och inget händer. och ilband fungerar den x antal timmar/minuter och sedan kommer blåskärm och sedan fungerar den igen m.m. det är som sagt oregelbundet!!
vet inte riktigt vad jag skall skriva mer, det är bara väldigt ledsamt just nu när jag har en ganska ny dator för mycket pengar som inte alls fungerar.