webForumDet fria alternativet

utländska tecken > Svenskt windows

Windows

2 svar · 603 visningar · startad av yaz

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg
Frågan#1

Jag har installerat tre grekiska program på en dator med svenskt windows. De flesta etiketterna i programmen visas med konstiga tecken medan vissa visas korrekt med grekiska tecken. Programmen funkar på grekiskt windows vilket borde betyda att det bör gå att nånting saknas i den svenska windowsversionen. Jag har sökt i många forum och använt mina extrema google-skills men jag har inte hittat nåt svar på denna gåta.

Hoppas på er hjälp. Kan det va så enkelt att man bara behöver lägga in några filer från det grekiska operativsystemet, och hur ska man hitta vilka dessa är?

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Regional and Language Options - Advanced - Code page conversion tables (fast svenska motsvarigheten då)

Lägg till de du behöver.

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

tack så mycket för tipset!! Lösningen var inte exakt där, men väldigt nära. Alla grekiska kodtabeller var redan installerade, men jag såg rullisten där över, där man väljer ett standardspråk för alla icke-unicodeprogram. Där testade jag med grekiska... det hjälpte inte till en början, men jag tänkte att jag ger det en chans efter omstart, och då funkade det!

tack för hjälpen legis!

247 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)