webForumDet fria alternativet

XP & 2K

5 svar · 408 visningar · startad av webbSAJTEN

webbSAJTENMedlem sedan jan. 2002992 inlägg

Tjenare!
Det är såhär att jag skulle vilja arbeta med ASP på min dator och köra allt på datorn..
Jag har XP nu så det fungerar inte men jag tänkte att det skulle gå om jag köper Win 2000 och kör där.

Det jag undrar är om man kan ha två operativsystem på samma burk och sen växla mellan dem via typ remote eller vad det heter.
En ikon på skrivbordet så minimeras XP och så öppnas 2005.
Är något sånt möjligt?

Eller kan man ha 2000 installerad på en extern hårddisk och sen starta datorn med 2000?

Hoppas ni kan hjälpa mig!!

ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Att köra två olika operativsystem och växla mellan dem är omöjligt utan tredjpartsprogram. Om du vill köra flera operativ på samma burk/hårddisk går det bra om du startar om datorn när du vill växla operativsystem.

Vill du köra dem samtidigt rekomenderar jag att du tittar på VMWare som jag själv tycker är ett bra sätt att ha flera operativsystem samtidigt.

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Du kan installera IIS på XP med, det är lite trixigt bara om det är XP Home. sök på google så hittar du massa tips på hur man gör. Är det XP Pro så är det bara att installera ifrån skivan.

Tack för svaret :D
Det skulle ju fungera att starta om datorn när man vill byta och så..
Det går alltså att ha två opra.. på samma hdd och sen får man välja när man startar datorn?
Hur mycket tynger det ner datorn?

Och sen, vad är VMW? :D

tack!

Quid skrev:

Du kan installera IIS på XP med, det är lite trixigt bara om det är XP Home. sök på google så hittar du massa tips på hur man gör. Är det XP Pro så är det bara att installera ifrån skivan.

Så köper jag XP PRO så slipper jag all jag tänkte...
Då är det bara installera IIS från skivan och försöka få ihop de..
Det verkar vara lite smartare :P

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

du kan köra flera operativ samtidigt och switcha imellan
bara köra Vmware eller Viritual PC

dock kommer det andra operativet gå väldigt segt

själv brukar jag köra Linux i virutal PC under XP

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)