webForumDet fria alternativet

WinXP i OpenOSX på MacBook (Intel)

5 svar · 366 visningar · startad av formica

formicaMedlem sedan mars 20066 inlägg

Har installerat WinXP i OpenOSX på min MacBook Pro (Intel).

Det hela verka fungera bra och med hyfsad hastighet. Behöver komma åt MS Super Office hos en uppdragsgivare och det fungerar endast med Win XP, Explorer som har Active X stöd.

Dock så får jag inte internetåtkomst i XP. Moderskeppet (MacOSX alltså) har fungerande Internet. Någon som har tips om hur man konfigurerar WinXP för Internet? Det är ju rätt krångligt jämfört med Mac måste jag säga.. Kanske är det OpenOSX som krånglar eller behöver speciella inställningar? Finns det någon här som provat detta?

Skriver kanske i fel forum, men annars får ni flytta tråden till MacOS X eller OpenOS x86 eller vad det nu kan heta?

muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg

För det första, är drivrutiner för nätverkskortet installerade?

Jo, jag har installerat enligt följande, se skärmdump.

Bild 18.jpg

Och så här ser det ut, men internet fungerar ändå inte, se skärmdump.

Bild 18.jpg
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Det står ju "nätverksadress erhålls". Detta tyder på att datorn än så länge inte har fått någon IP-adress.
Har du prövat att sätta en statisk?

Nu har jag uppdaterat OpenOSX till 2.1.3 och får fram följande. Men det går ändå inte att nå internet. Moderskeppets internet fungerar. Ska möta en polare senare idag som är en haj på nätverk, kanske kan han få min PC att surfa ;-) Nee, det fungerade inte heller. Vad fasen gör jag nu?

Bild 23.png
128 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)