Hej!
Har ett underligt problem. Det verkar som jag inte kan köra uppdateringsprogram längre. Exempel:
Försöker uppdatera Forceware till mitt GeForce 7800 GTX. Provat lite olika versionsnummer, inklusive det senaste. Får "The contents of this file cannot
be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted"
Försöker uppdatera winamp, får där "The installer you are trying to us is corrupted or incomplete"
Försöker uppdatera KOTOR2 till senaste patch, får invalid patch file.
Alla dessa uppdateringar "bör" vara stabila, i respektive forum hittar man ingen som har liknande problem. Det verkar som det är något mer grundläggande som är fel.
Jag har Windows XP SP2. AMD 64 X2 Dual Core 3800+. Alla ovanstående filer har jag försökt ladda ner flera gånger. Har även kollat efter virus (det var rent) samt kört ad-aware.
Någon som har en idé? Tack på förhand!
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Hur ser det ut med anti-virus?
Jag använder AVG antivirus. Inga problem alls, helt rent. Har även provat att köra symantecs web-variant, även den hittade inget.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Vad är MSI och hur kollar jag om uppdateringsprogrammen är det?
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Tänkte mest på fikerna du försöker dra igång. Heter dem typ:
setup.msi
eller
setup.exe
Men kanske inte alls har något med detta att göra...
Jag är osäker vad msi är men detta är "vanliga" uppdateringsfiler, *.exe.
Exempelvis winamp521_full_emusic_7plus.exe
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Blir det så på alla program du tar hem eller bara vissa?
Blir det så på program som du inte har tankat hem (typ något gammalt du har liggandes)
Verkar vara mer än du som har lite problem med detta. Vet inte riktigt vad det kan vara:
http://forums.winamp.com/showthread.php?threadid=240319
Brukar inte spara gamla patchar men lyckades hitta 2 gamla. En till Black&White2, funkade inte heller. En till civ4, den funkade. Mystiskt. Jag förstår ingenting...
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Mysko, antar du testa utan att något Antivirus igång med?
Nej jag vet faktiskt inte riktigt då ;)
Testat i felsäkertläge?
Been there, done that.
Testat både utan Antivirus och i felsäkert läge...
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Japp, det var snarare en avinstallation av AV jag tänkte på. Testa en chkdsk /f /r för säkerhets skull.
Testa också packa upp filen med winzip istället för att bara dra igång exen. Kan hända att windows extractor är korrupt.
Funkar inte via winzip heller:
CAB file 84.12_forceware_winxp_english.exe is corrupt
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg haha skulle inte svarat i denna tråd ;)
/RED
pju fungerade efter jag tog bort patchen och tankade ner den igen.
Så det är ett virus... Som sprids genom inlägg i ett forum... ;)
Nej, men allvarligt. Problemet är att jag får detta för ALLA uppdateringar :(
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg hmm låter onekligen mysko
testa dina minnen o din disk , kolla även tempraturer
iofs borde du få andra fel då
Kört diskscan, inga problem. Temperaturen är bra. Minnena vet jag inte riktigt hur jag ska kolla. Har inga andra problem med datorn.
Tycker dock det känns mer som att det skulle vara något fel i någon någon windows-rutin som installerprogrammen använder. Men vad vet jag?
Testade att ladda hem några filer på jobbet och ta hem dom med usb. Då funkade det...
Problemet bör alltså ligga i den del av windows som hantererar nedladdningar. Men då jag nu ändå kan ta hem uppdateringar så har jag iallafall en temporär lösning som funkar.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg är nog nått virus eller fel i windows installer
eller nån annan installer