webForumDet fria alternativet

Kopiering av fil

8 svar · 732 visningar · startad av Vatos Locos

Vatos LocosMedlem sedan mars 20051 070 inlägg

Hade tänkte lägga över lite underlag på min nya dator och isamband med detta så skapade jag en .pst fil då det fanns mail som jag behövde spara, det har alltid fungerat tidigare, får upp följande felmeddelande när jag försöker kopiera över filen för att kunna ladda ner det på den nya dator.
Filen var ganska stor 258 MB, men bägge datorna är bra bestyckade med minne och annat.
Har aldrig stött på detta problem tidigare och skulle vara tacksam för hjälp, just nu så har jag bara filen på en CD-skiva då jag hann blåsa den gamla datorn.

Felmeddelande.JPG
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

din fil är skadad
verkar det som ...

testa på en annan läsare om du har kanske kan hjäpa

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

den verkar skadad ja, testa i en brännare, kanske inte gör så stor skillnad, men har man tur så...

mayday skrev:

din fil är skadad
verkar det som ...

testa på en annan läsare om du har kanske kan hjäpa

Har testat filen på 3 datorer och det fungerar inte någon.

Ska prova Dannys idé om att prova och bränna om den och hoppas på det bästa.

jag menade inte att bränna om den, bara prova läsa den i en brännare om du inte gjorde det, brännare är ju bättre på att läsa dåliga skivor.

Danny skrev:

jag menade inte att bränna om den, bara prova läsa den i en brännare om du inte gjorde det, brännare är ju bättre på att läsa dåliga skivor.

Provade att testa av flera av de brännare som jag hade och i en av dessa lyckades jag läsa in filen, så nu har jag den på en dator iallafall.

Tackar för tipset.

Se till å ta backup på den nu när du lyckats läsa den, det kanske inte går lika bra nästa gång. Viktiga saker bör man göra backup på och helst inte på skiva tror jag, det sägs att dom bara håller ett antal år, 15 år kanske sedan blir dom sämre och sämre... ja jag vet inte vad man skulle ta backup på, det är ett stort problem det där för t ex bibliotekens digitala arkiv... näe... vi får återgå till böcker...

Intressant att det gick på bara en av de brännare du provade... vad var det för en brännare?

Kul att det gick bra!

Danny skrev:

Intressant att det gick på bara en av de brännare du provade... vad var det för en brännare?

Kul att det gick bra!

Det är en Fujitsu-Siemens dator ifrån 2003, vet inte riktigt modellen då det är morsans hemdator ifrån jobbet, så det är en vanlig stationär modell, vet inte exakt modell då det inte stod något på burken.

Mina jäkla Dell datorer fungerade inte alls, så jag kommer inom kort att sälja loss dem och köpa in nytt.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)