CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Hur gör man för att Windows XP Pro inte ska visa meddelandet om att datorn måste startas om efter en Windows Update?
Den står och tickar ner från 5 minuter och sen så startar den om automatiskt.
Man kan välja starta om senare, men då kommer den ju ändå upp igen efter en stund...
Kan man stänga av den funktionen?
(helst utan att behöva starta om datorn...)
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Äh, glöm frågan, såg att frågan "Reboot när jag vill inte BILL!" av
"Sjodahl" var av samma typ.... sorry.
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Som vanligt, man brukar rekommendera att starta om när Windows ber om det efter uppgraderingar.
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Det finns tillfällen i livet som man inte vill göra det med en gång....
GunnarDMedlem sedan juni 20014 290 inlägg Uppdateringarna kommer en gång i månaden (andra tisdagen i varje månad) så jag ser inte vad problemet är!?
Och som jag skrivit i den andra tråden, det är bättre att vänta med att installera uppdateringarna än att vänta med att ha patchar installerade men inte starta om maskinen om patcharna kräver det.
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Hade för tillfället inställt att den skulle hämta och installera uppdateringarna automatiskt, men jag höll samtidigt på att ftp:a en massa filer till en kund med en för tillfället långsam lina. XP ville hela tiden starta om datorn, men jag ville vänta till uppladdningen var klar. Nu har jag dock ställt in Windows Update att den ska meddela mig innan den påbörjar någon hämtning...
Hur man stänger av restart efter en win update
Startmenyn -> kör > skriv: sc stop wuauserv och enter.
Klart !
OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg
testester skrev:
Startmenyn -> kör > skriv: sc stop wuauserv och enter.
Klart !
Det där kommandot stänger av Windows Update agenten helt och hållet. Hur hjälper det problemet?
Also; blast from the past!