webForumDet fria alternativet

problem med kör - msconfig

7 svar · 623 visningar · startad av YellowDay

YellowDayMedlem sedan maj 200544 inlägg

Har ett problem men "kör".

Jag startar kör, skriver msconfig och får upp rutan som vanligt,

men efter bara någon sekund stängs den ner igen, väldigt väldigt irriterande...

Någon som vet vad som är fel?

EDIT:

Jag har nu suttit ett par timmar med virus sökningar och dyligt, hade visst några virus ... men de är bortan nu

Nu funkar det prima iaf,

men har faktiskt en följdfråga...

Hade en massa skit som autostartade, undrar om jag risk fritt kan ta bort de flesta av de, eller är det några som är obligatoriska?

De flesta har knepiga namn så jag kan inte list ut vad det är...
YellowDay besöker forumet just nu Rapportera inlägget

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

bara msconfig? vad händer med andra program då, som t ex calc?

möjligt att det är annat än msconfig, men calc funkar prima!

GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Luktar virus...
Prova att öppna aktivitetshanteraren för att se om även den stängs ner. Öppna den genom att antingen skriva "taskmgr" i Kör-fältet eller tryck Ctrl-Alt-Delete.

om du hade tänkt att försöka stänga av några grejjer i startuppen och det inte går med msconfig kan du alltid använda AutoRuns. Det kan ju vara nåt virus eller så som gein säger och som vill hindra dig från att förhindra att det startas när windows startas...

Jag har nu suttit ett par timmar med virus sökningar och dyligt, hade visst några virus :r ... men de är bortan nu :e

Nu funkar det prima iaf, men har faktiskt en följdfråga...

Hade en massa skit som autostartade, undrar om jag risk fritt kan ta bort de flesta av de, eller är det några som är obligatoriska?

De flesta har knepiga namn så jag kan inte list ut vad det är...

det är en massa skit som startas upp som man oftast inte behöver, använder du AutoRuns kan du lätt dölja signade Microsoftgrejjer så du inte råkar stänga av nåt viktigt. Skulle det vara nåt mindre viktigt är det bara att gå in där och bocka för igen. För säkerhetsskull kan man enkelt ta en backup.

Danny skrev:

det är en massa skit som startas upp som man oftast inte behöver, använder du AutoRuns kan du lätt dölja signade Microsoftgrejjer så du inte råkar stänga av nåt viktigt. Skulle det vara nåt mindre viktigt är det bara att gå in där och bocka för igen. För säkerhetsskull kan man enkelt ta en backup.

okej, ska titta lite på autoruns... Tack för alla svar iaf (y) :bire

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)