webForumDet fria alternativet

Ställa in knapparna för musen?

Windows

13 svar · 1 055 visningar · startad av Cuiris

Medlem sedan feb. 2006107 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har precis formaterat datorn men stör mig på en sak nu när jag sitter och surfar på nätet. Jag har en intellimouse 3.0 tror jag den heter och knapparna på sidan har jag alltid använt till bakåt och framåt knappar i webbläsaren. Nu har dom helt andra funktioner som jag inte vill ha. Har kollat i kontrollpanelen och inställningarna för musen men det finns inget nyttigt där som löser mitt problem...

Måste jag tanka hem något?

Medlem sedan mars 200630 inlägg

Får man ingen "installations skiva till musen"?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

låter som du inte har installerat IntelliWare eller vad det heter... gå till MS hemsida och plocka ner den så ska du se att du kan ändra en hel massa olika saker...

Kikade och såg att det fanns något som heter IntelliPoint och tankade senaste. Men givetvis finns inte min mus med.. som FÖRÖVRIGT inte är så jävla gammal. Fan alltså, Microsoft sida i ett nötskal, sämre sida får man leta efter.

aha, det var ju konstigt... men det funkar inte ändå då?

jag kollade den där listan kan ju vara lite knepigt att ta rätt produkt ja :) ...men kolla vad musen heter, den heter säkert nåt mer än bara intellimouse va? wheel, explorer, optical, web eller nåt sånt...

Ja den heter Intellimouse 3.0 Explorer... hittade den inte där i listan :/

men om du provar drivrutinen för t ex "Intellimouse Explorer", fungerar inte den!? Det brukar ju vara fler i samma ibland.

Danny skrev:

men om du provar drivrutinen för t ex "Intellimouse Explorer", fungerar inte den!? Det brukar ju vara fler i samma ibland.

Nepp fungerar inte... gud va trött jag blir.

ajdå... ja det var ju märkligt.. isf kanske du kunde prova Googla och se om du hittar nånting, drivershq.com kanske har nåt t om...

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Testa intellipoint 4
http://www.softwarepatch.com/utilities/intellimouse.html

(eller ännu äldre)

Tack så mycket. Nu hittade jag i alla fall rätt mus. Men det lustiga är att alla funktioner fungerar att använda utom bakåt och framåt, väljer jag dessa och testar och trycker kommer den där scrollningscirkeln... har fasen aldrig varit med om något liknande, ska det vara så jädra omöjligt att få musen som den en gång var?

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Det får du ställa in i programet.

Jo men det fungerar inte.... det står (back - default), (forward - default) etc.. dom som det står default på fungerar inte, väljer jag något annat fungerar det. Helt knas!

388 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
143 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
218 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
163 ms — ändringar (db)