AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Jag körde nyligen in en modifierad version av XP utan Media Player men det visade sig nu att jag behöver ha det för Jag Kan inte köra ett visst spel annars. Installationen av spelet klagar på att Windows Media Player saknas och att jag måste avbryta installationen.
Jag har laddat ner WMP10 men när jag ska installera det så är det stopp. Jag får upp en dialog med titeln "Windows Media Technologies" och där står detta:
"Den här versionen av Windows Media-teknik är inte kompatibel med den aktuella Windows-versionen. Mer information finns på Microsofts webbplats."
Kan dock inte hitta någon info på deras webbplats.
Vad kan jag göra nu för att få in det så jag kan spela. Helst utan att behöva installera om och lägga in allt skit igen som skulle ta ett par veckor minst.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg avinstallera den o o installera den via windows update
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Det var aldrig installerat eftersom det var borttaget från Windows installationsskiva så installerades det inte överhuvudtaget. Men jag löste det genom att köra en uppdatering av systemet från en annan installationsskiva som ej är modifierad så jag på så sätt lade in det som saknades, bla Media Player. Det blev faktiskt ganska bra. Var orolig att det bara skulle bli en enda röra med överskrivna drivrutiner etc men det blev ingen försämring, lika snabbt som förut och allt är intakt, bara att jag fick lite mer grejer i systemet som inte fanns sedan innan som tex WMP. Tack iallafall Mayday :)