jag villl installera om winxp men har ingen diskett längre och jag tänkte starta installation direkt från cd-n Jag ändrade på bios , så den startar från cd-först men den gör inte alls Hela tiden hoppar över, och min winxp från hårdisken som startar Vet ni hur man gör ?
hur installerar man xp direkt från cd
9 svar · 775 visningar · startad av cupy
Du bör få upp en text som säger att du ska trycka valfri tangent för att starta med skivan när du startar datorn.
Gå in på biblioteket I386 Kör Winnt32.
vissa bios kan du trycket exempel F12 så får du upp en bootmeny där du kan välja o boota från skivan
sen för den ska starta måste du tycker valfri tagient som det står
tack för alla tips, men problemet är att jag kan inte formatera hårdisken. Därför vill jag bota från cd men det går fortfarande inte. F12 eller Winnt32 löser inte heller problemet.
Men alltså, har du ställt in det riktigt i BIOS och har en äkta skiva så ska det bara att stoppa i skivan innan reboot och starta från CDn.
När du kör Winnt32 från prompten i I386 får du frågan en bit in vilken partition eller om du vill formatera hårddisken.
Men har du kommit in i biosen så du kan ändra boot-ordning å sätta så den bootar från CD? Istället för F12 kan det vara Del eller något, det brukar stå precis i början. Annars får du prova en gammal klassisk bootdisk med cd-romstöd.
tack Danny jag börjat med att ändra i biosen naturligtvis och jag öppnar den med del, tack allafall. Winnt32 formaterar inteheller och jag har ingen diskettstation heller. Jag tror helt enkelt att Easyboot är min lösning eller att låna en hårdisk och formatera det ena från de andra. Tack Microsoft att ni kan inte äns göra en cd som man kan ett enkelt sätt bota och ni bios tillvärkare också får ni ett stort tack för de skit duktig bios som ni producerar Tack
Sist men inte minst Jag vill tacka verkligen för er som försökte hitta ett lösning som tillvärkarna missat men kanske nästa gång. Jag avslutar nu den här trådet.
Konstigt det där... så svårt också att lösa på distans såhär, hade man suttit vid din dator med lite hjälpmedel hade man säkert löst det där ganska enkelt. Om du har en Win98 CD kan du prova boota från den och starta DOS-prompt bara för att sedan via den formattera disken och sedan kopiera in hela I386-katalogen från XP-plattan och starta installationen från den katalogen istället.