Tjena
Har en sprillans laptop från Dell, som jag fick för två dagar sen.
Det har WinXP Pro SP2 inlagt.
Nu är det så att jag inte kan göra snabel-a på den, av någon anledning.
Alla andra tecken verkar funka, men inte just snabel-a.
Är inget fel på tangenten, eftersom jag både kan skriva 2 och "".
Det som är konstigast av allt är att kollegan som har en exakt likadan dator, även han fick den samtdigt som jag, ringde mig samma kväll och sa att han inte kunde göra snabel-a.
Då sa jag "du gör nog fel" men han var bergsäker på att det inte gick. Och vips så sitter man där själv, varken ALT GR + 2 eller CTRL+ALT+2 funkar inte.
Är det någon spec. knapp man måste trycka på på en laptop, eller vad är det för fel? Min tangentbordslayout är "SV".
Vad göra?
Tack på förhand!
LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg Har också problem med Alt Gr. För det är nog den som bråkar.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Har haft samma problem
Är Nvidia kontrillpanelen som strular till det och binder upp knapptryckningen
Trycker du CTRL+ALT+DEL och stänger ner prossesen rundll32 eller om de va rundll
så funka de på min
För en smidigare lösning så du slipper detta varje gång är att köra programmet
msconfig
gå in under sista fliken och bocka av rundll
Kom på en liten grej.
Gick in i MSCONFIG och bockade av RUNDLL32. Problemet är att när jag startar om datorn så återställs inställningarna, alltså så är den åter ibockad efter omstart.
Det kommer även upp en ruta som talar om att konfigurationen är ändrad och att datorn använder "Normal uppstart".
När jag gjort denna ändring, ska jag ställa om till "Selektiv start", för att den här urbockade rutan ska fortsätta vara urbockad?
Vågar mig inte på att prova själv när jag är inte är 100% säker på vad som kan hända. ;)
Tack på förhand!
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg ja selektiv start ska vara vald
om du uppdaterar dina grafikkortsdrivare kommer du få göra om detta igen
vet inte varför de strular ... kom på de efter suttit med polarens dator på fyllan o vägra ge upp kl 11 på morgonen .....
HeHe, ok.
Skönt att jag fick ett bra svar och en lösning på det här, lite tråkigt att inte kunna skicka mail alternativt gå in på system => Teckenuppsättning varje gång man ska ha ett @.