webForumDet fria alternativet

Installationsproblem XP Startar om

4 svar · 464 visningar · startad av basjonne

basjonneMedlem sedan okt. 200524 inlägg

Fick blåskärm, Xp gick inte att starta så jag formaterade disken. När jag formaterade disken från en annan dator stod det att utrymmet var 30G fast den är på 80? Iaf, när jag formaterade den med XP's startskiva så stod det till slut att utrymmet var 76G. När jag sedan har kört installationsprogrammet och kommer till det läge då den vill starta om så kör den igång installationsprogrammet från början igen. Om jag tar ut skivan så startar den bara om direkt, alltså den kommer till det läge då man kan boota från cd'n och när ingen cd finns så startar den om igen... Är det någon som har en lösning på detta? Är det något hårdvarufel eller vad det kan det vara?

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Jag tror att det är ungefär samma problem som beskrivs här: http://www.webforum.nu/showthread.php?t=138964

CoccozzMedlem sedan apr. 20032 008 inlägg

Jag har varit med om problemet du bskriver, men minns tyvärr int ehur vi löste det, bara att det gick efter sjujävla massa svordomar och några hundra omstarter...

maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg

koppla ur ALL extra utröstning
Koppla musen på PS2 osv

ta ur extra pci kort som inte krävs för o starta datorn osv

basjonneMedlem sedan okt. 200524 inlägg

Jag provade igen och tog bort den partition som jag hade försökt installera på tidigare. Delade upp i två nya partitioner och formaterade den där jag ville ha win xp. Då fungerade det. Dock har jag fått följande meddelande när jag har slagit på datorn: "Ett diskläsfel uppstod, starta om genom att trycka ctrl + alt + delete". Men det har ej uppkommit när jag har startat om datorn utan endast när jag har startat den efter att den har varit avstängd. Jag kollade lite på IDE-kabeln och jag upptäckte att den såg något bucklig ut på ett ställe... kan det var detta som ställer till det? Har kört CHKDSK på hela disken och inget fel rapporterades.

Genererad på 388 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb