webForumDet fria alternativet

Font-problem i windows xp?

2 svar · 357 visningar · startad av inspiro

inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg

Har en extra dator med win xp installerad, men det är något problem med typsnittet på den (se bild). Textstorleken på knappar, i webbläsaren, startmenyn osv är alldeles för stor! Men det är bara vissa texter som blir så. Alla inställningar är standard, text size i läsaren är medium, jag har provat det vanliga windows xp-temat och classic. Försöker ändra storleken manuellt men det går inte och drar jag ned storleken till smaller i webbläsaren så att texten i knapparna blir normal så blir annan text alldeles för liten.

Vad beror detta på!? Har inte haft så på något annan dator trots samma inställningar. Finns det något sätt att nollställa alla inställningar som jag missat? Något registerhack?

Så här ser exempelvis webforum ut, notera att textstorleken på antalet inlägg är alldeles för stor samtidigt som användarnamnet är helt normal!?

http://member.webforum.nu/9342/fontfel.GIF

sadsmileMedlem sedan jan. 2002177 inlägg

Det kan inte vara så enkelt att det är någon inställning för synnedsatta som har ädnras. Titta i kontrollpanelenoch under hjälpmedel (tror jag).

inspiroMedlem sedan sep. 2005673 inlägg

Nej, jag har letat där också men hittar inget. Det är så skumt för det är bara löpande text (som denna text) samt texten i knappar som blir större. Länkarna längst ned på den här sidan, texten till vänster om inlägget, texten i menyn för att ta några exempel är helt normal.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)