webForumDet fria alternativet

Installerade nya Internet Explorer 7 idag och hur avinstallerar man det?

Windows

11 svar · 2 518 visningar · startad av Kihlbom

Medlem sedan mars 200555 inlägg
Frågan#1

Tjena,

Jag installerade nya Microsoft Internet Explorer 7 idag som funkar skit. Massor av buggar. Men hur fasiken avinstallerar jag det och installerar den gamla verisonen 6 på datorn?

Mycket tacksam för svar!

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

du kanske skulle ta och läsa "Release Notes" innan du installerar beta mjukvara nästa gång....

http://msdn.microsoft.com/ie/releasenotes/

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Jag har kört ie7 sen oktober, vad är det för "buggar" du syftar på? Avinstallera från kontrollpanelen....

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Jag kör Beta 2. Måste säga att det buggar ganska mycket när det gäller en hel del pop-up. Buggen jag pratar om ser ut som bifogad bild...
Körde innan det Beta 1, men minns inte om buggen fanns där innan eller inte.
Beta 2 buggar också på exempelvis Lunarstorm där den vägrar öppna sidan efter inloggning i samm fönster, den kommer som ett nytt fönster som blockeras av Pop-Up skyddet. Kan inte heller välja att alltid tillåte, men detta kan ha att göra med att jag fick kringgå validationen då jag har en masslicenserad nyckel...

bugg.jpg
Medlem sedan juni 2004244 inlägg

Kryssa i "Visa uppdateringar" i "Lägg till eller ta bort program"-fönstret så visas IE7 i listan..

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Jag kan inte skriva specialtecken heller, men det kan ju vara något jag kommit åt. Återkommer om det inte fungerar efter reboot :P.

Medlem sedan jan. 2005111 inlägg

har du kört IE7 länge?

Jag gjorde en systemåterställning när jag ville bli av med det.. Tyckte det inte var så bra.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

IE7 beta 2 är helt klart bästa webbläsaren någonsin från microsoft. Skiten till webbläsare som kallas IE6 går inte ens att jämföra. :)

Medlem sedan okt. 20001 285 inlägg

Varför kör man IE överhuvudtaget ? §jr Opera, Firefox etc kommer att ligga före IE 7 sen hursomhelst, och ja .. jag testar Vista, IE 7 regelbundet.... :stud

IE 7 åkte lika fort ut som in på min XP burk senast

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Härligt att sitta och jämföra betaversioner av IE7 mot Firefox. :stud

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Det roliga är väl att IE7 redan i beta piskar skiten ur Firefox.

Medlem sedan feb. 2006117 inlägg

legis skrev:

Det roliga är väl att IE7 redan i beta piskar skiten ur Firefox.

Vad är det som är bättre i IE7?

När det gäller att följa standarden är jag rädd att det finns risk att den inte är så bra som många hoppas. Testade IE 7 Beta 2 Preview (20060125.153820) i Acid2 och det såg verkligen inte bra ut. Sen har jag iofs egentligen ingen uppfattning om hur Acid2-testet fungerar, så det kanske inte är så illa som det ser ut.

Picture 2.png
576 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
444 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
442 ms — ändringar (db)