Jag installerade nya Microsoft Internet Explorer 7 idag som funkar skit. Massor av buggar. Men hur fasiken avinstallerar jag det och installerar den gamla verisonen 6 på datorn?
Jag kör Beta 2. Måste säga att det buggar ganska mycket när det gäller en hel del pop-up. Buggen jag pratar om ser ut som bifogad bild...
Körde innan det Beta 1, men minns inte om buggen fanns där innan eller inte.
Beta 2 buggar också på exempelvis Lunarstorm där den vägrar öppna sidan efter inloggning i samm fönster, den kommer som ett nytt fönster som blockeras av Pop-Up skyddet. Kan inte heller välja att alltid tillåte, men detta kan ha att göra med att jag fick kringgå validationen då jag har en masslicenserad nyckel...
Varför kör man IE överhuvudtaget ? §jr Opera, Firefox etc kommer att ligga före IE 7 sen hursomhelst, och ja .. jag testar Vista, IE 7 regelbundet.... :stud
IE 7 åkte lika fort ut som in på min XP burk senast
Det roliga är väl att IE7 redan i beta piskar skiten ur Firefox.
Vad är det som är bättre i IE7?
När det gäller att följa standarden är jag rädd att det finns risk att den inte är så bra som många hoppas. Testade IE 7 Beta 2 Preview (20060125.153820) i Acid2 och det såg verkligen inte bra ut. Sen har jag iofs egentligen ingen uppfattning om hur Acid2-testet fungerar, så det kanske inte är så illa som det ser ut.
576 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e