Har ett enormt problem som jag inte hittar lösningen på. Jag har precis gått över till SATA och på de gamla ATA-diskarna hade jag över ca 300 gig med data som jag ville köra över till de nya sata-diskarna. Jag ville inte ge mig på ghostning så jag bestämde mig för att bara plocka ut de gamla diskarna och sätta in de nya. Sedan sätta in de gamla i en annan dator där jag kan komma åt all data. För att sedan flytta över all data till de nya SATA-diskarna efter att ha installerat XP på den ena, så köpte jag en ny USB 2.0-disk på 200 gig. Grejen är att det går utmärkt att flytta datan till den från de gamla ATA-diskarna men när jag pluggar in den i den datorn med SATA-diskarna så går det inte att hämta datan från USB-enheten. Det står att filerna inte kan hittas och dyligt, trots att de visas på enheten och jag kan dra dem till skrivbordet etc. Jag väljer att kopiera över dem till SATA-diskarna men det går bara några sekunder så blir det nåt fel för att det inte går att hitta filerna etc. Jag får helt enkelt inte över filerna. Har aldrig varit med om nåt liknande och fattar inte vad det beror på. Har suttit med detta sedan i Söndags och jag blir snart knäpp om jag inte får detta färdigt. Jag har installerat alla drivrutiner för chipset, SATA, USB 2.0 etc etc. Jag har också aktiverat BigLba i registret men det funkar inte. Det är inte fel på USB-enheten för jag köpte den idag och jag bråkade med en annan enhet innan jag köpte denna för jag trodde det var nåt fel med den förra när inte den heller fungerade. Vad kan vara fel egentligen? Brukar kunna lösa problem ganska snabbt men detta börjar bli nervöst nu. Inget hjälper.
Enormt problem med hårddisk.
1 svar · 279 visningar · startad av AndreasC
Men detta var ju pinsamt, det var ju enkelt. Körde enheten på mitt insticks-kort för USB 2.0 men jag har inte installerat rutinerna för det kortet eftersom jag trodde att XP skulle installera det åt mig automatiskt. Jag ska nämligen installera om igen efter att jag lagt tillbaka allt från de gamla diskarna så jag har inte lagt ner nån större energi på att få ett fungerande system med korrekta drivisar och så. Ville bara få över allt nu och trodde inte att en drivrutin skulle kunna få allt att bara sluta fungera.
Jag körde enheten på moderkortets kontroller istället och det funkade mycket bättre ju :)