webForumDet fria alternativet

Avinstallera uppdateringar?

7 svar · 697 visningar · startad av Dryden

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Hur stabilt är det att avinstallera uppdateringar, hämtade med "automatiska uppdateringar" i XP? Jag installerade ett gäng samtidigt igår, vilket jag troligtvis inte skulle ha gjort, och startade om burken nu på morgonen. När XP nu laddas kommer jag till laddningsskärmen, stapeln tickar några varv, ingen aktivitet från hårddisken och efter en minut ger den upp och skärmen blir svart (inte första gången det händer...). Felsäkert läge med nätverk fungerar och jag har då också möjligheten att avinstallera uppdateringarna eftersom alla är datummärkta med dag för installation.

Slutpladdrat, kort och gott bara; kan jag avinstallera dessa utan att riskera att burken inte startas alls sedan? :)

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Det känns som alternativet "Avinstallera" borde, precis som det låter, avinstallera dem, ja, vilket ju också ganska effektivt innebär att man förväntar sig att datorn faktiskt ska fungera efter det. :p

Jag skulle nog satsa på att prova.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Avinstallera på du. Därefter skulle jag råda dig till att installera dem igen, men inte alla på en gång.
Jag noterade nyligen ett liknande problem på en dator - när alla uppdateringarna las dit på en gång blåskärmade burken, när jag minskade antalet uppdateringar men tog dem i flera etapper gick det utmärkt. Fråga mig inte varför, för det la jag aldrig tid på att reda ut.

Jag trodde att "avinstallera" betydde något annat. :p ;)

Jag testar.

Nu har jag avinstallerat allt från gårddagen men XP vägrar fortfarande att starta upp, förutom i felsäkert läge. :l

Jag har just nu ett alternativ. Då detta inte är första gången som burken strular just så här, samtidigt som jag behöver en ny hårddisk, så blir det nog att jag köper en ny disk i morgon och installerar om hela skiten. För även om jag skulle lyckas sparka igång eländet så känns det ändå som gambling varje gång man startar om burken.

Jag behöver verkligen fler tips. Varför stannar den under laddningsskärmen? Kan jag se loggar på var det är den stannar? Kan jag följa hela processen på skärmen? Tidigare, vid likadant uppstartsproblem, har jag exempelvis pluggat ur USB-hubben i skärmen (!) eller plockat ur minneskortet ur min kortläsare (!) varpå burken har startat upp normalt igen. Mysko som fasen! :o

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Usb enheter kan ställa till det vid nerstängning o start
själv bara råkat ut för det med HP produkter

Ja, jag har märkt det. Kortläsare har strulat på jobbet också.

Nu har jag dock lyckats starta upp burken i så gott som normalläge ("senast fungerade" i uppstartsmenyn efter att "Windows startade inte normalt) och nu ska jag lite senare i kväll köra en återställningspunkt som XP automagiskt skapade den 16 januari. Tills det är gjort är omstarter av den här burken strängeligen förbjudna. :p

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)