webForumDet fria alternativet

Datorn startar om när jag släcker ljuset

Windows

1 svar · 566 visningar · startad av Orient

Medlem sedan sep. 200554 inlägg
Frågan#1

:e
Nyfikna och har aldrig hört talas om ngt liknande va?
Med släcka ljuset menar jag stänga av datorn för dagen. Det är ju som när man släcker ljuset och stänger butiken. Nåja, ville bara krydda med lite humor.

Jag har haft det jobbigt med att återställa datorn efter att mitt grafikkort hade slocknat. Jag satte i ett gammalt geForce Inno3D 32mb kort i burken men datorn började starta om direkt. Först får man ett felmeddelande innan XP hann dyka upp. Sen fick man välja från en lista, typ "felsäkert läge", "starta windows normalt", "välj det senaste..". Vad jag än valde så startade datorn om.

Jag satte i XP CDn - med SP1 integrerat - och körde repair. Efter det gick det att komma in på windows, men allting var så långsamt. Dessutom kunde jag inte installera SP2. "Åtkomst nekade" sa den bara.. Varje gång jag skulle stänga av datorn så startar den om istället. jag bestämde mig för att formatera och köra en ren installation. Allting gick som det skulle inkl. installation av SP2. Men, samma fenomen den här gången med. Datorn startar om istället för att stängas av. Jag misstänker att det är hårdvarurelaterat eftersom det hände i två olika windows installationer, men jag vet inte hur jag kan lösa det här.

Jag har sökt mycket både här och på internet. Och bara så ni vet, jag har inte Easy CD Creator installerat. Jag såg på Microsofts hemsida att programmet kan orsaka samma fel som det jag har. Jag har bockat av "starta om automatiskt" i kontrolpanelen.
Jag kan inte testa med ett annat grafikkort just nu.

Någon som vet? Tacksam för hjälp.

Medlem sedan sep. 200554 inlägg

Här var det öken ju..

Det löste sig till slut.. Om det är ngn som är intresserad så var det för att jag bytte grafikkort igen. Då gick det bra.

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)