Någon som vet hur man kan få tillbaka menyn med verktyg för systemunderhåll så som defragmentering och scandisc? Min har försvunnit från startmenyn i undermenyn accessories.
Windows meny defrag/scandisc borta
5 svar · 502 visningar · startad av Compusa
Varför inte köra dom direkt under disk-inställningarna istället?
dina ikoner har försvunnit alltså, är det några andra som är borta?! det var ju bra märkligt det där. Dom borde man kunna återskapa på nåt vis. Vet inte hur dock.
Som Josef säger går det ju att högerklicka på en enhet och i Egenskaper/Verktyg har de där också...
Josef skrev:
Varför inte köra dom direkt under disk-inställningarna istället?
Jo det är ju möjligt, men det jag undrade är om det är möjligt att återskapa dessa verktyg på startmenyn. Tack för tipset ändå :)
Danny skrev:
dina ikoner har försvunnit alltså, är det några andra som är borta?! det var ju bra märkligt det där.
Förmodligen är det jag som fipplat bort dessa när jag anpassat menynerna för flera användare... ;)
Kan ju vara så att de var gemensamma för alla användare och om en användare då tog bort dem så försvann de för alla.
Menyn byggs ju upp från två ställen, dels din personliga startmeny samt från den gemensamma. Gäller att lägga länkarna på rätt ställe.
Kan dock inte säga om Systemverktyg är gemensam eller personlig.
Kanske bara syns på administratören?
Vilket Windows kör du? Misstänker att det är Windows XP men man kan aldrig vara säker.
Du kanske råkat flytta ikonerna till nåt tokigt ställe. Testa att söka igenom hela disken efter t ex:
Diskdefragmenteraren.lnk
så kanske du hittar dom med lite tur