ptr_lksMedlem sedan juni 2005584 inlägg hej wf,
fått helt plötsligt problem med windows inbyggda bildvisningsprogram:
I en mapp så vill jag att antingen skall bilderna visas som bildspel, eller att bildvisningsprogrammet skall förhandsgranske... men tyvärr händer det nada :( :(
Har frösökt med
systemåterställning
till en tidpunkt som jag vet att detta funkade, dock utan att lyckas
Tack för ordet
/ptr
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Du menar alltså att du försöker ställa in individuellt för olika foldrar vad som ska hända, men det händer ingenting istället?
ptr_lksMedlem sedan juni 2005584 inlägg
Josef skrev:
Du menar alltså att du försöker ställa in individuellt för olika foldrar vad som ska hända, men det händer ingenting istället?
nja,
jag menar att det varken händer ngt när jag dubbelklickar på bilden, eller när jag högerklicka/förhandsgranska.
Inte heller händer det ngt om jag i mappen klickar på bildaktiviteter/förhandsgranska
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Skumt, testa att med CCleaner försöka laga registret kanske skulle göra susen...
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Något måste ha ändrat det där. Kanske nån annan bildvisare, annars kanske det är så lätt som att högerklicka och ta öppna med, välja bildvisaren och sedan kryssa i alltid öppna med den?
ptr_lksMedlem sedan juni 2005584 inlägg
Danny skrev:
....som att högerklicka och ta öppna med, välja bildvisaren och sedan kryssa i alltid öppna med den?
Har utan framgång provat. Det som händer är att ikonen blir "grå"
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Testa om programmet fungerar som det ska då, med att köra den såhär:
Tryck Win+R och skriv in:
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen C:\WINDOWS\winnt.bmp
ändra sökväg om nödvändigt
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg det var skumt! det där fungerar hos mig, får upp XP loggan i helskärm