webForumDet fria alternativet

Lösenord ändrat?

Windowsur Windows

9 svar · 448 visningar · startad av calson

calsonMedlem sedan dec. 2003487 inlägg

Hej

Jag har tagit över min fars dator.
Hans domänplats för närverket var något som han själv skrivit in annat än arbetsgrupp. Jag ville se datorn under gruppen arbetsgrupp och ändrade därför det. Det kom upp en ruta där de frågade efter användarnamn och lösenord. jag tryckte bara på ok och allt verkade fungera, alltså inget lösenord. För att ändringarna skulle fungera var man tvungen att starta om datorn vilket jag gjorde.

När datorn startat om och jag skulle logga in i vanlig ordning fungerar det inte.. kan användarnamnet eller lösenordet ha ändrats tack vare grupp ändringen?

Tack på förhand
Carl J G

Man kan ju välja mellan Domän och Arbetsgrupp.
Han hade skrivit in något i domän och jag ändrade det till arbetsgrupp och skrev arbetsgrupp i fältet som jag har det på min andra dator

när inloggningsmeddelandet kommer upp står det att jag ska kontrollera att användarnamnet och domänen är korrekta, vadå domänen? Man kan juh fylla i användranamn och lösenord?

Nu vart det många inlägg men jag kommer på saker som kanske kan hjälpa.
Eftersom jag ändrade "medlemskap" kanske datorn tror att vi försöker logga in till arbetsgrupp men hur får man fram användaruppgefterna till det då?

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

När du ställde om från domän till arbetsgrupp så talade du om för datorn att den ska sluta efterfråga användarinformationen från en server (alternativt cachad användarinformation) och istället bara acceptera lokala konton. Så nu behöver du logga in med lokal användarinformation. I fältet "Log on to:" eller vad det nu heter på svenska ska det lokala datornamnet stå.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

calson skrev:

Nu vart det många inlägg men jag kommer på saker som kanske kan hjälpa.
Eftersom jag ändrade "medlemskap" kanske datorn tror att vi försöker logga in till arbetsgrupp men hur får man fram användaruppgefterna till det då?

Det finns många sätt.
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

tack så mycket
Jag ska fösöka mig på det här :)

finns det något sätt man kan göra en systemåterställning utan att behöva logga in på datorn.. på så sätt kommer juh de ändringarna jag gjorde att återgå till det dom var förut? typ som att ångra

jag kunde inte hitta något passande sätt på sidan. den enda som verkar riktigt bra är

"Windows Password recovery - Can retrieve forgotten admin and users' passwords in minutes. Safest possible option, does not write anything to hard drive. " - http://www.loginrecovery.com/

Men den sidan fungerar inte :(

Kan ni rekomendera något sätt att göra detta på för windows XP?

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

kör du inte ntfs på disken kan du boota upp med en startdiskett o radera sam filen
då är all lösenords information borta o du kan logga in med tomt lösenord

fins annars disketter du kan använda som återställder det på ntfs diskar .. mins inte någon url tuvär

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)