devotion Medlem sedan jan. 2001 3 582 inlägg Frågan 14 dec. 2005 14:54 #1 Hej! :)
Har small business server 2003 med ett antal klienter. Har fått ett problem som innebär att jag inte kommer åt Active Directory från Klienterna. När jag gör det kommer felmeddelandet:
"Servern är inte funktionsduglig"
Det går bara att klicka på Ok, Det säger ju inte så mycket...
Någon som vet något om dett?
Mvh
Henrik
du borde se mer information i logg boken på servern.
devotion Medlem sedan jan. 2001 3 582 inlägg Hittar inget...
Jäkligt konstigt. Jag kan hantera datorer men kan inte gå in på platser/avancerat...
Mvh
Henrik
devotion Medlem sedan jan. 2001 3 582 inlägg Hej!
Så här ser det ut....
Mycket konstigt!
Det konstiga är att det blir rätt när man väljer hantera datorer. Se bild hantera_dator.jpg
Mvh
Henrik
P Per Medlem sedan dec. 1999 503 inlägg Är DNS-servern rätt konfigurerad på servern å klienterna?
devotion Medlem sedan jan. 2001 3 582 inlägg hehe, hur menar du... ?
Är det något speciellt du tänker på? Jag "tror" det. Vi har inte haft några andra problem än detta.
Har svårt att ge dig något bra svar!
Mvh
Henrik
P Per Medlem sedan dec. 1999 503 inlägg Används någon annan DNS-server av servern eller klientern, t.ex. erasn ISPs?
devotion Medlem sedan jan. 2001 3 582 inlägg Routern använder ISPs DNS-servrar.
Annars används DNS-servern i smb server 2003.
Det konstiga är att det fungerat innan, men inte nu. Det är extra retfullt då jag inte kan lägga till fjärranvändare för en viss dator... :(
Mvh
henrik
devotion Medlem sedan jan. 2001 3 582 inlägg Jag tror att den fungerar som det ska. Alla namn visas korrekt...
Mvh
henrik
S strrog Medlem sedan jan. 2006 1 inlägg
devotion skrev:
Jag tror att den fungerar som det ska. Alla namn visas korrekt...
Mvh
henrik
Windows senare versioner använder väl inte wins de slutatde de med på efter 2000 om jag intre minns fel.