AddehdMedlem sedan jan. 2005109 inlägg
Tjena tjena
Jag tänkte göra en systemåterställning idag, men när jag gick in under "Hjälo och supportcenter" Och trycker på
Använd systemåterställning .... Så kommer det upp en ruta där det står:
Systemåterställning har inaktiverats av grundprincip. Kontakta domänens administratör om du vill aktivera systemåterställning
Vad skall jag göra?!?!
* jag är den enda som använder denna dator, därför är jag administratör *
MeleaMedlem sedan juli 20032 667 inlägg
Gå in under Program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning och väl Inställning för Systemåterställning.
Där kan du aktivera det igen.
Melea skrev:
Gå in under Program -> Tillbehör -> Systemverktyg -> Systemåterställning och väl Inställning för Systemåterställning.
Där kan du aktivera det igen.
Det kommer upp exakt samma sak när jag går in där..
Verkar som du är inloggad med ett användarkonto som inte har administrationsrättigheter.
Gå in under Kontrollpanelen -> Användarkonton och kolla vilket konto du är inloggad med.
Melea skrev:
Verkar som du är inloggad med ett användarkonto som inte har administrationsrättigheter.
Gå in under Kontrollpanelen -> Användarkonton och kolla vilket konto du är inloggad med.
Jag är inloggad med mitt vanliga konto, administratörkontot alltså.. :|
Vad har du för virusprogram? De kan ibland få för sig att blocka systemåterställaren.
Melea skrev:
Vad har du för virusprogram? De kan ibland få för sig att blocka systemåterställaren.
Jag har norton antivirus.. Jag funderar på ifall jag har själv fått något virus :| eftersom att den har blockerat kommandotolken också..
Sedan så har de inaktiverat mitt norton :| De kommer upp en ruta ibland som ber mig att installera om det.
Jo, det verkar onekligen som du fått virus. :l
This is beyond my knowledge. Finns säkert andra här på wF som kan hjälpa dig med det!
Lycka till!
Melea skrev:
Jo, det verkar onekligen som du fått virus. :l
This is beyond my knowledge. Finns säkert andra här på wF som kan hjälpa dig med det!
Lycka till!
Ok. Tack iaf för ditt intresse! Får prova mig på lite saker :/
Känns ju inte som att jag har tid med detta problem nu liksom.
maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg
kör en reparationsinstallation från skivan annars
Eller så startar du i felsäkert läge o väljer Administratör o loggar in o försöker
mayday skrev:
kör en reparationsinstallation från skivan annars
Eller så startar du i felsäkert läge o väljer Administratör o loggar in o försöker
Jag provade att köra reparationsinstallation. Fungerade ej.
Provade dessutom att starta i felsäkert läga och valde att logga in som Administratör. Samma sak händer, den säger att det inte går. I kommandotolken säger den "kommandotolken har inaktiverats blabla"
och samma sak med systemåterställningen kvarstår. :|
maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg
när uppdaterade du och körde en virusscaning på ditt system?
Kolla annars så det inte är avaktiverat
Kontrollpanelen/system/systemåterställning/
Kolla inställningarna där så din systemdisk är övervakad o så du har minst nåra hundra mb tilldelat till de.
Dock kommer detta bara lösa framtida problem
Kan avsluta denna tråd nu.. Formaterade skiten 5 gånger (: sen var problemet ur världen.. Virus ^^
Puss (: tack iaf..