Jag har installerat en ny diskettstation för att den gamla var trasig. Första gången jag satte in en diskett kom ett meddelande att den måste formatteras. Numera kan man sätta in en diskett och innehållet visas, men tar man ut diskett 1 och sätter in diskett 2 så får man upp innehållet på diskett 1. Man måste alltså starta om datorn innan man sätter in diskett 2 för att innehållet på den disketten ska visas. Varför har det blivit så :q Kan man göra något åt det?
Diskettkrångel
9 svar · 548 visningar · startad av b242569
Vad använder du för operativsystem?
Windows? Provat F5 i utforskaren när du bytt diskett?
Jag har Windows XP. Det är väl Microsofts senaste operativsystem? Ska prova F5 när jag skrivit färdigt. Annars försvinner texten.
Inte öppnas utforskaren för mig när jag trycker på F5, men öppnar man A från utforskaren under Start->Program->Tillbehör blir det likadant. Innehållet på den diskett jag hade i senast visas även om jag bytt diskett. Andra förslag är välkomna. Dock ser jag det inte som ett stort problem när jag så sällan använder disketter.
Du ska trycka F5 när du har utforskaren öppen så uppdateras innehållet i den aktuella mappen. F5 = Uppdatera
Nej, det gör det inte vad gäller diskettstation. Kanske för att det är en extern enhet.
Det ska inte spela nån roll att det är en extern enhet...
Hur som helst måste jag starta om datorn vid diskettbyte.
Flyttas från Elektronik & High-techprylar