webForumDet fria alternativet

Problem vid omformatering av XP SP2

7 svar · 342 visningar · startad av richardjohansso

richardjohanssoMedlem sedan juli 20035 inlägg

jag har 2 partitioner. C och D..

Windows ligger i c:.

jag har formaterat om d: precis men när jag skulle göra dettsamma med c: så gick det inte, skrev admin lösen ordet och skriver format c:
det ser då ut som det börjar för att sedan avbrytas utan något felmedelande eller annan förklaring..

och när jag startar om datorn med Xp skivan får jag inte upp "tryck ner valfri tangent om du vill starta med cd skiva" utan jag har två alternativ.

* Starta windows Xp bla bla bal typ (när jag väljer denna kommer jag in i windows.)
och
*Starta återställningskonsollen för windows XP... (och i denna till systemåterställningskosollen... det är alltså där inne jag inte kan formatera..)

kom igen nu boys! hjälp mig please! :OO

come on!

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Testa sökfunktionen

tack för hjälpen legis, men självklart har jag redan sökt.

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Det finns en tråd från denna veckan har jag för mig som just handlar om att formatera Systempartitionen och att det inte går. Det finns även tips om att använda diverse verktyg som fdisk. Det framgår inte riktigt i din post exakt vad du gör.

För att få maskinen att starta från skivan behöver du ändra boot sequence i BIOS. Det finns uppgifter om detta med :)

Testa annars att gå in i Windows-forumet och kolla trådarna (utan att söka) så kanske du får en del svar.

tack tack, jag plockade helt enkelt fram en gammal XP PRO skivan och struntade i SP2... det var ju instabilt som fan ändå :P

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

din skiva va nog inte ok eftersom den inte ens boota på den

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Flyttas från "Operativsystem & Program - Övrigt"..

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.2b84b982
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)