webForumDet fria alternativet

logga ut ur windows

4 svar · 445 visningar · startad av Frog

FrogMedlem sedan nov. 20055 inlägg

Har en kollega som köpte en Dell dator med XP home edition. Jag tror inte att den är riktigt frisk. Den uppför sig lite märkligt. Bl.a tar det flera minuter efter att man tryckt på logga ut eller stäng av knappen innan det händer något, samt att den hänger sig i bland. Jag har sett frågan i forumet innan men kan inte hitta den igen. Är det någon som har ett tips vad man kan göra för att rätta till problemet. Enklast vore att formatera men inga skivor följde med, vilket jag tycker är märkligt. Visst kan man skicka tillbaka maskinen, men då blir han utan dator en längre tid skulle jag tro.

//Kim

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Köpte han den av en återförsäljare så ska skiver välja med ifall det ligger installerat på datorn

Sega avstängningar har oftast med program som är installerade att göra. Samt oftast är de små program som kan va felaktigt skrivna osv

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Säkert drivrutinsproblem där trådar inte stängs ner ordentligt. Använd msconfig för att felsöka.

NiklassonMedlem sedan nov. 2000857 inlägg

Flyttas från "Operativsystem & Program - Övrigt"..

nillehbgMedlem sedan juli 200246 inlägg

Frog: du kan prova att bränna ut Os recovery skivan. Du hittar det under dell accessories .
Om inget annat kan du ju prova att köra PC Restore genom att tryck CTRL+F11 när du ser Dell logan när du startar datorn.

// Niklas

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)