webForumDet fria alternativet

Systemikoner i XP??

1 svar · 307 visningar · startad av AndreasC

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Använder E-icons som jag ändrar olika ikoner i Windows med. Jag har bl.a. ändrat ikon för hårddisk och den ikonen som jag ändrat till visas rätt i Den Här Datorn, men sedan har jag installerat AveDesk också, ett program som man kan snygga till skrivbordet avsevärt med en del funktioner och inlets som man lägger direkt på skrivbordet. Där har jag lagt upp genvägar till Hårddiskarna, precis som man kan dra ut från Den Här Datorn och göra genvägar. Skillnaden är att detta är avsevärt mycket snyggare än Windows egna genvägar och den funngerar egentligen inte riktigt som en genväg för när man högerklickar så får man fram samma grejer som innifrån Den Här Datorn. Grejen är att jag valt att visa systemikon för "genvägen" men då visas inte rätt ikon utan XP's standardikon visas. Någon som vet exakt vart i registret sökvägen till denna ikon ligger så kanske jag kan ändra manuellt där. Kan inte söka för det är nåt fel med minnet. Det är nåt hårdvarufel tror jag så jag får gämt minnesdumpning när jag försöker söka i registret.

AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg

Kanske om någon söker på %SystemRoot%\System32\shell32.dll,-03 i sitt register och se vad ni hittar. Det är hursomhelst 3-dje ikonen i shell32.dll så om 03 är rätt, annrs får ni skriva rätt. Är lite osäker hur man skriver.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)