Jag har ett litet problem att delge, och jag hoppas innerligt att webForums expertis kan ta hand om det, foer jag aer riktigt foergrymmad.
Foer det foersta vill jag bara saega att jag inte kan skriva a, ae, eller oe laengre, sa ni far foersoka laesa detta gotlaendskt latande vikariatet salaenge.
Vill gaerna dra de daer konstiga konstigheterna foerst:
Det foersta problemet aer a, ae och oe. Hela tangentbordsuppsaettningen har fatt spader foerutom det engelska alfabetet och komma/punkt.
Foer det andra sa kan jag inte logga in pa MSN Messenger, den vill helt enkelt bara inte starta. Det aer vael dock ganska trivialt antar jag. Har testat att ladda ner igen och ominstallera utan trevliga resultat.
Jag kan inte logga in pa mitt anvaendarkonto och sitter pa ett annat anvaendarkonto.
Rent tekniskt sa har alla konstigheter bara kommit upp under anvaendning utav detta kontot. Det beter sig ungefaer som om det vore Windows 98. Ganska frustrerande.
Naer jag loggar on pa det gamla anvaendarkontot sa startar datorn skoningsloest och utan foervarning om sig efter ca 30 sekunder. Detsamma haender om jag skapar ett nytt konto och loggar online pa det.
Det aer dessa konstigheter som gett mig uppfattningen om att det kanske aer baest att formatera om harddisken pa nagot vis. Det trodde jag var sa enkelt som att bara formatera om den, men icke, det vill den inte eftersom, enligt den sjaelv:
'Det gick inte att formatera den haer enheten. Avsluta alla diskverktyg eller program som anvaender enheten och kontrollera att inget foenster visar enhetens innehall. Foersok sedan att formatera den igen.'
'Jaharru' taenker jag. Jag foersoker att staenga ner alla diskverktyg eller program eller foenster, aeven via ctrl alt dels processhanterare, men det verkar som jag missat nagot eller som om enhetsjaeveln ljuger, foer den vill bestaemt inte formatera.
Da slar det mig att Windows ju ligger pa disken. Lite svart att staenga ner det bara.
Sa nu vet jag inte riktigt vad jag ska goera. Om nagon skulle kunna hjaelpa mig med detta sa skulle jag verkligen bli glad, men alla svar uppskattas hjaertligt.
Ta bort den gamla profilen från documents and settings, så det skapas en ny när du loggar på med den användaren. Flyttar du den användarens profilmapp istället så kommer du ju åt eventuella filer som ligger i den profilen senare. Det är i stort sett det enda som skiljer olika använda åt på din maskin, den katalogen som ligger under documents and settings med samma namn som användaren.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e