varför starta installationen manuelt?
Kan du inte starta på CD-skivan?
finns ingen växel som (bara)tar bort UELA skärmen.
http://www.winsupersite.com/showcase/win2k_cmdline_setup.asp
11 svar · 370 visningar · startad av Lasp
Jag kör från en W98 dos och kör Winnt i I386 men får meddelande om UELA licens saknas. Hur komma runt?
Jag bytte till en gammal Boot.Ini men den ville inte ändå.
Så nu skall det bli en ny frisk XPSP2. Men hur? :P
varför starta installationen manuelt?
Kan du inte starta på CD-skivan?
finns ingen växel som (bara)tar bort UELA skärmen.
http://www.winsupersite.com/showcase/win2k_cmdline_setup.asp
Jag har inget win på maskinen. Hur kan man starta den då från skivan?
Vad har jag (mina hjärnceller) glömt?
Jag tror stoffe menade att du ska boota upp datorn från XP-installationsplattan
Förstad det men den jag hade en XP med SP2 var inte bootbar.
Nu har jag letat upp en gammal VL skiva med många språk på så nu rullar installationen igen. Jag ville ju gärna hoppa över tiden för att senare lägga på SP2.
Vad har man istället för Ghost idag om man vill kunna dra tillbaka till ett startläge?
Det finns massor av länkar här i forumet hur man gör en boot(start)/bar windows installations skiva med SP2.
Om det nu är en skiva som du gjort själv, och den dessutom saknar licensavtalet...(!) hur säker är du då på att det inte saknas fler filer?
Windows XP egna "återställnings" punkter funkar ganska bra om man nu inte vill köra med Symantec Ghost.
Hej Stoffe-2k Jag har MSDN Universial Hur fan det nu stavas så det där var ett slag under bältet som jag avstår ifrån. Som jag sa i tidigare inlägg letat jag fram en Voly,Licens skiva.
Grejen från början var vilken växel jag satt när jag körde från Dos. Eller hur?
Jag körde på Skivan med SP2 direkt efter så det tog bara tid. Men det har jag ju gott om som ni vet.
Däremot tycker jag inte om påhopp, vad det än må vara. Respekt som dem säger.
Aha... man köra nån växel som kopierar in allt på hårddisken så man slipper köra från skiva... skriv setup /? så ser du det, själv kan jag inte kolla just nu...
Lasp skrev:
Jag körde på Skivan med SP2 direkt efter så det tog bara tid. Men det har jag ju gott om som ni vet.
Däremot tycker jag inte om påhopp, vad det än må vara. Respekt som dem säger.
Nu får du fan ge dig, vad var det nu för "påhopp" :q
Nu har jag kollat lite, alltså, om EULA saknas, då betyder väl det att bara den filen saknas och borde då gå att lägga in manuellt. I katalogen I386 kan du lägga en eula.txt som innehåller precis vad som helst (tom går också bra). Då borde ju det problemet vara löst, men sedan är det väl kanske som någon skrev att det kan saknas flera filer också men det märker du ju.
Innehåll i min I386-katalog på XPSP2-skivan:
5663 filer på 386 Mb. Inklusive då 8 kataloger som innehåller 1067 filer och det ger då totalt 6722 filer på 535 Mb.
> stoffe-2k
Det var det här jag menade:
"Om det nu är en skiva som du gjort själv, och den dessutom saknar licensavtalet...(!) hur säker är du då på att det inte saknas fler filer?"
Slut på diskussion! ;-)
>Tack Danny Men nu har jag en Win partition och då fungerar min XPSP2 skiva utmärkt.